Trať se má napojit na současnou u Muzea, konkrétně na rohu Legerovy a Vinohradské ulice.

Poté překříží Legerovu, povede dolů směrem na Václavské náměstí, ale na něj se nedostane. U nové budovy Národního muzea totiž zatočí vpravo a povede po Wilsonově ulici, tedy po magistrále.

Dále odbočí do Vrchlického sadů, přes které dojede až před odbavovací halu hlavního nádraží. Následně se z parku dostane do Opletalovy ulice. Tam se napojí na současnou trať, a to buď odbočením vpravo směrem na Žižkov, nebo vlevo směrem na Jindřišskou.

První varianta vedení přes Wilsonovu ulici a Vrchlického sady. Tento návrh předloží náměstek Petr Dolínek ke schválení radě.
Autor: IPR

„Park to velkým způsobem nezasáhne. Šířka trati by měla být šest až sedm metrů,“ řekl na jednání magistrátního výboru pro dopravu náměstek Petr Dolínek. „V únoru předložím radě ke schválení tuto variantu,“ dodal.

A přiklání se k ní i Marek Zděradička, ředitel sekce infrastruktury a krajiny IPR. Ten přitom vypracoval ještě další varianty, například že by trať vedla celou Opletalovou ulicí.

„Z architektonického hlediska by bylo vedení Opletalovou ulicí nejlepší variantou. Jenže by to naráželo na odpor veřejnosti, mimo jiné by trať nesplňovala hlukové limity. Navíc tramvaje by se zároveň musely vrátit na Václavské náměstí a to je v nejbližší době nereálné,“ vysvětlil Zděradička.

Podívejte se, o kterých všech variantách Praha uvažovala:

Fotogalerie
7 fotografií