Pulsar sdílí srdce i ducha s hvězdami Nissanu: modely Qashqai a X-Trail.
Jinak je ale svůj! Výrazné křivky povrchů dodávají celku živost a spolu s relativně krátkými převisy přispívají k dynamickému, rozběhnutému vzhledu.
Jaký je uvnitř?
Pocit z pobytu v kabině je velmi příjemný. Skvěle rozvržený vnitřní prostor nechává posádce dostatek místa ve všech oblastech, a to fakticky i pocitově. Poloha za volantem je velmi dobrá a rozsah jeho seřízení umožní zabydlení postavám různého vzrůstu. Za pochvalu stojí také výhled. Je vidět, že při vývoji se na tento parametr myslelo – řidič nesedí hlavou příliš blízko ke sloupku.
Šťastný ale nebude jen řidič. Dozadu se nastupuje snadno a neumíme si představit jedince, který by tam nesložil nohy. Celkově lepší využití místa a řidič sedící dál vpředu vedou paradoxně i k tomu, že jsme si před koleny naměřili rezervu delší než v autech vyšší střední třídy. Bravo!
To je hloubka!
Jednoduchá konstrukce umožnila velkorysé dimenzování zavazadlového prostoru. Žádné auto s víceprvkovou nápravou nemůže mít kufr takhle hluboký, a dokonce žádný dnešní hatchback ho takhle hluboký nemá. Pulsar se nestydí tuto výhodu využít naplno, a tak po otevření pátých dveří vidíme propast, jakou jsme naposledy spatřili v první generaci octavie. Celkový objem není rekordní, ale odpovídá lepším ve třídě. A když pod 385 litry kufru najdeme ještě rezervní kolo, nemá to chybu.
Příjemné ticho
O sedm centimetrů nižší pulsar dokázal stlačit provozní hmotnost qashqaie o pozoruhodných 150 kilogramů. Značnou měrou k dietě přispívá slabší a konstrukčně jednodušší motor 1.5 dCi, jehož točivému momentu 260 N.m stačí lehčí převodovka.
Není proto divu, že si skromný naftový motor s hmotou vozu pohrává snadno.
Zatleskat musíme sériovému šestikvaltu – díky plynulému odstupňování se pulsar proplétá hbitě městem i zatáčkami okresních silnic, vítr z plachet mu ale nebere ani dálnice. V kabině proto panuje téměř za všech okolností příjemné ticho.
Finty s nízkou hmotností by měly spolu s čistou aerodynamikou přispět papírově k průměrné spotřebě 3,6 l/100 km. V praxi se nám to nepovedlo, ale kolem pěti šesti litrů se jezdit dá hravě.
Sečteno: po všech stránkách vyvážené vlastnosti Nissanu Pulsar na nás zapůsobily víc než sympaticky.
Hodnocení
+ Velký vnitřní prostor
+ Tichý a pružný motor
+ Pohodlné naladění podvozku
- Měkčí sedadla
Rozměry
Délka 4387 mm, šířka 1768 mm, výška 1520 mm, rozvor 2700 mm, zavazadelník 385 litrů.
Technické údaje
Motor |
Nafta 1.5 dCi |
Zdvihový objem [cm3] |
1461 |
Největší výkon [kW/min] |
81/4000 |
Točivý moment [N.m/min] |
260/1750-2500 |
Převodovka |
Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost [km/h] |
190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
11,5 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
3,6 |
Cena[Kč] |
365 000 |