Jelikož je většina ovladačů rádiovými zařízeními, může příliš silné vysílání zcela přerušit jejich funkčnost. Vy pak své auto v takovém prostoru zavřete či otevřete jedině ručně.

Na hradeckém Ulrichově náměstí sídlí několik bank, východočeská policie i mobilní operátoři. Není proto divu, že právě tohle místo dokáže ovladač vyřadit z provozu. Prostorem procházejí často vlny bezdrátových platebních transakcí, nebo vysílání bezpečnostních složek. „Zamkl jsem tu své auto až na několikátý pokus, a navíc až když jsem stál zcela u něj. To se mi zatím jinde nestalo,“ divil se včera řidič peugeotu Radko Lyer z Turnova.

A jak problém s dálkovým ovládáním při zabezpečení vozu řešit? „Není proti němu obrana. Můžeme zkusit jít s ovládačem co nejblíže k autu nebo jej obcházet a v určitém místě pak svým tělem rušivý paprsek zaclonit. Jinak nezbývá než ho zamykat ručně nebo parkovat jinde,“ nabídl varianty řešení autoelektrikář Jiří Cvrček.

Pozor by si proto měli dát hlavně ti, kteří se často ani nedívají, zda jejich vůz opravdu zareagoval na ovladač. Těm by se v místě rušení mohlo stát, že po návratu k nezamčenému autu zjistí, že je vykradené, nebo tam není vůbec.

Někdy může pomoci i Český telekomunikační úřad, který dokáže změřit vysílací výkon v problémovém prostoru a určí i jeho zdroj. Pokud zjistí, že někdo svým přístrojem porušuje podmínky vysílání, může zahájit správní řízení. „Už jsme se setkali i s tím, že rušení způsobovala obyčejná porucha zvonku nebo jeřáb,“ uvedla mluvčí úřadu Dana Makrlíková.