Nissan LEAF je podle automobilky prvním cenově dostupným elektromobilem. Sice ještě konečnou cenu neznáme, ale podle odhadů by se mohla pohybovat někde v teritoriu dobře vybaveného Fordu Focus. Takže dejme tomu něco málo přes půl milionu.

Fotogalerie
4 fotografie


Narozdíl od Chevroletu Volt, který může v případě vyčerpání baterií zapnout spalovací motor, Nissan LEAF žádný pomocný agregát nemá. Baterie mají posloužit k dojezdu kolem 100 mil (160 km). To je na docela velké auto pro pět lidí a zavazadla s elektromotorem o výkonu 109 koní a točivém momentu 280 Nm velmi slušné. Bohužel, stejně výkonný diesel dokáže urazit šestinásobnou vzdálenost. Ale to by bylo nefér srovnání...

Nissan zatím tají veškeré technické podrobnosti a také například potřebnou dobu nabíjení. Vše se ale samozřejmě intenzivně vyvíjí a za rok za dva, až se automobil dostane na trh, budou již na světě nové generace akumulátorů, které nabijete za pár minut a které budou mít delší dojezd.

Zkušební provoz několika exemplářů Nissanu LEAF má být zahájen do konce roku 2010 na území Japonska, Spojených států a ve vybraných zemích Evropy a Asie. Nissan zřejmě vozidlo pronajme vybraným zákazníkům, kteří pomohou s dalším vývojem. Když půjde vše podle plánu, již v polovině roku 2011 by se mohl elektrický Nissan dostat do sériové výroby.

Autoweb
Autoweb
Autor: autoweb.cz