Smyslem projektu je přehodnotit zažitý model, kdy je nabídka filmů v kinech určována distributory. "Chceme do procesu vtáhnout diváky a dát jim šanci rozhodnout, jaký snímek chtějí v kinech vidět," řekl ČTK Ivo Andrle z Aerofilms. Firma je jedním z šesti iniciátorů této myšlenky. Scope50 je nejlépe hodnoceným evropským projektem v rámci nové výzvy programu Evropské unie MEDIA nazvané Rozvoj publika.

Paralelně bude Scope50 ve Velké Británii, Rakousku, Polsku a Maďarsku, přičemž na každém území mohou diváci vybrat jiný film. "Často se nám stává, že s nákupem některých skvělých filmů váháme, neboť nemáme příliš víry v jejich komerční potenciál. Projekt Scope50 nám díky přímé interakci s publikem pomůže vybrat ten správný titul," dodal Andrle.

Zájemci se mohou do projektu hlásit vyplněním dotazníků na webových stránkách www.scope50.cz. Tato možnost ovšem v těchto dnech končí. O vítězném titulu by mělo být jasno na přelomu února a března.

Organizátoři doufají v co největší rozmanitost budoucích porotců. "Budeme rádi, pokud se budou hlásit také diváci mimo okruh, ve kterém se sami pohybujeme. Názory zaznívající z menších měst jsou pro nás stejně cenné jako názory z měst krajských. Podobně uvítáme pohled mladších i starších diváků s rozdílnými preferencemi i zázemím," dodal Andrle.

Členy komunity Scope50 by měly spojovat zájem o film a znalost anglického jazyka. Vybraní porotci se mohou těšit na možnost aktivního zapojení do procesu distribuce vítězného snímku nebo na odměnu.

Během necelých dvou měsíců bude úkolem každého člena Scope50 zhlédnout tyto snímky a ke každému v nich vyplnit připravený dotazník. Poté bude sestaven žebříček, podle kterého bude vybrán ten nejvíce vyhovující film pro distribuci v tuzemském prostředí.