"Plánujeme, že výstupem měření bude výkon každé jednotlivé plochy, aby bylo možné postupně zavést diferenciaci cen. Dále to budou čísla, která popíší výkon nosičů v kampani, aby je bylo možné optimalizovat a sestavovat s nějakým synergickým efektem," uvedl šéf MGE Data David Strnad.

Projekt, který začal loni v létě, v prvních krocích lokalizoval reklamní nosiče a vytvořil mapy s intenzitou dopravy. "V této chvíli jsme dokončili první vlnu měření, ze které vzniknou mediální parametry pro plánování venkovní reklamy. S asociací a zadavateli domlouváme a připravujeme pokračování projektu, které by mělo doměřit oblasti, jež nebyly součástí první vlny," uvedl Tomáš Bičík z Mediaresearch.

Sběr dat se zaměřil na ekonomicky aktivní populaci 18-64 let v pěti velkých městech, tedy v Praze, Brně, Ostravě, Plzni a Českých Budějovicích a jejich spádových oblastech. Z dostupných údajů zatím vyplynulo například to, že 2386 respondentů z celkových 13.191 reklamních ploch zaznamenalo 12.303. V dalších vlnách by se průzkum měl rozšířit i na populaci, která zatím nebyla zahrnuta.

Zadavatelem je Asociace měření venkovní reklamy, což je sdružení vzniklé v letošním roce, jehož členy jsou společnosti BigBoard, Czech Outdoor, euroAWK, outdoor akzent, Railreklam a Super poster. Hlavní činností je měření venkovní reklamy na českém trhu s cílem být garantem nezávislosti a důvěryhodnosti tohoto měření.