Do konce října má trvat oprava výtluků mezi Průhonicemi a pražským Chodovem, která dopravu komplikuje od července. Ke stejnému datu by měly být dokončené práce rovněž na 134. kilometru u mimoúrovňové křižovatky Měřín. Do 18. října je dále plánováno dokončení oprav cementobetonové vozovky mezi 226. a 229. kilometrem na Kroměřížsku.

Prvním z modernizovaných úseků, na kterém by letos měly skončit uzavírky, je úsek Větrný Jeníkov - Jihlava. Na něm dělníci kvůli zpoždění a brzkému nástupu nepříznivého počasí, které se na Vysočině dá předpokládat, nebudou zahajovat opravu levého jízdního pásu. Práce na druhé polovině dálnice se tak přesunou až na příští jaro.

Ještě větší zpoždění má stavba mezi Velkou Bíteší a Lhotkou, kde dělníci začali s výměnou vozovky na první polovině dálnice teprve koncem července. U zbylých dvou úseků je už pravá polovina dálnice hotová a pracuje se na výměně povrchu v levém jízdním pásu.

Podle smlouvy mohou stavební firmy při příznivém počasí pracovat na D1 do konce listopadu. Vloni ale kvůli zpoždění a mírnému počasí povolilo ministerstvo dopravy stavební práce prodloužit do 20. prosince.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Během příštího roku plánuje ŘSD zahájit modernizaci dalších třech úseků. Ty měly být původně zahájeny už v letošním roce, kvůli potížím se získáním stavebního povolení ale ŘSD stavební práce odložilo na příští jaro.