Čína je největším samostatným trhem automobilky, své vozy tam prodává od roku 2007. Ve spolupráci se společným podnikem firmy Volkswagen vyrábí v Číně ve třech závodech šest modelů - Fabii, Rapid, Rapid Spaceback, novou Octavii, Yetiho a Superb. Z Česka tam automobilka dováží Škodu Superb Combi a Škodu Yeti s pohonem všech čtyř kol. Plánuje tam také dovážet Octavii Scout. "Samozřejmě plánujeme i představení dalších modelů, na podzim v Paříži novou Fabii, kterou uvedeme také v Číně, následovat ji bude i nový Superb," řekl Vahland. Uvedl, že kdyby Škoda měla vyvíjet modely pouze pro evropský trh, příliš by se to automobilce nevyplácelo.

Škoda chce do konce desetiletí navýšit odbyt v Číně o pět procentních bodů na 30 procent, což budou dodávky ve výši 500.000 vozů ročně. "Bude to záviset na vývoji čínského trhu a zavádění nových modelů, ale viděl bych to do konce desetiletí," doplnil Vahland. Podle něj čínští zákazníci požadují větší vozy, proto se uvažuje o výrobě dalšího většího SUV pro čínský trh. "Definitivní rozhodnutí ale ještě nepadlo," řekl ČTK.

Roční objem prodeje v Číně se zvýšil z 27.300 vozů v roce 2007 na 227.000 vozů v roce 2013, což je zhruba čtvrtina všech celosvětově prodaných vozů Škody. V prvních sedmi měsících letošního roku vzrostly dodávky zákazníkům v Číně o 17,3 procenta na 151.800 vozů. V Číně má největší česká automobilka asi 500 prodejních míst, zhruba do dvou let chce zvýšit jejich počet o 100.

Provozní zisk největší české automobilky se v prvním pololetí zvýšil o 74,9 procenta na 425 milionů eur, tedy zhruba na 11,7 miliardy korun. Tržby meziročně stouply o 20,3 procenta na rekordních téměř šest miliard eur (asi 165 miliard Kč). V prvním pololetí dodala Škoda zákazníkům 522.500 vozů, o 12,5 procenta více než loni ve stejném období.

apn jpt