"Letos poprvé jdeme naproti odpovědným firmám v regionech. Dohodli jsme se se společností Tesco SW a Moravskou vysokou školou Olomouc, že vyhlásíme speciální kategorii pro Olomoucký kraj. Chceme poukázat na to, že odpovědné podnikání rezonuje i mezi menšími firmami," uvedla Chudáčková.

Podle podnikatele Josefa Tesaříka z olomoucké firmy Tesco SW mají malé a střední podniky v Olomouckém kraji nezastupitelnou roli v oblasti zaměstnanosti a stabilizace společnosti, avšak složitě prosazují své zájmy. "Často jsou oproti velkým nadnárodním firmám přehlíženy, jak politiky, tak veřejností. Proto jsme se rozhodli krajskou cenu podpořit, abychom zviditelnili jejich skutečný přínos," uvedl.

Zájem malých i velkých firem o tuto celostátní soutěž podle Chudáčkové v posledních letech roste. "Soutěží již prošlo přes 820 strategií a projektů. To je pro nás signálem, že si firmy ocenění váží, protože potvrzuje správnost jejich podnikatelské strategie," podotkla.

Letošní ročník soutěže TOP Odpovědná firma byl zahájen 15. dubna v rámci CSR Summitu v Praze, kde lídři malých a středních firem diskutovali například o tom, v čem nyní spatřují přínos udržitelného podnikání pro svůj byznys a společnost. Soutěžící se mohou hlásit do konce června.

TOP Odpovědná firma se věnuje oceňování firem v klíčových oblastech společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání. Soutěž pořádá a uděluje platforma Byznys pro společnost. Sdružuje firmy, které jsou při podnikání citlivé ke svému okolí a podporují zdravý rozvoj lidí, jejichž životy ovlivňují.