Hlavní roli vytvořil Leonardo DiCaprio. Režisérem projektu, scenáristou i jedním z producentů byl Christopher Nolan, který diváky zavádí na různá místa na světě i do intimního světa snů. DiCaprio představuje zkušeného zloděje, špičku v nebezpečném umění extrakce. Krádeže cenných tajemství z hloubi podvědomí během snění, kdy je mysl nejzranitelnější.

DiCaprio jako zloděj myšlenek

Tato schopnost z něj učinila vyhledávaného hráče v zákeřném světě špionáže, ale také z něj udělala uprchlíka a stála ho všechno, co kdy miloval. Dostává šanci na vykoupení. Poslední akce mu může vrátit normální život, pokud se mu podaří provést nemožné. Místo dokonalé krádeže musí se svým týmem zvrátit běh věcí. Jeho úkolem není myšlenku ukrást, ale vnuknout ji.

Další role ztvárnili Ken Watanabe (Poslední samuraj), Joseph Gordon-Levitt, Marion Cotillardová (Edith Piaf), Ellen Pageová, Tom Hardy, Cillian Murphy (Batman začíná), Tom Berenger (Training Day), Dileep Rao (Avatar) a Michael Caine (Pravidla moštárny).

Leonardo DiCaprio ve filmu Počátek
Autor: ČTK

Fantasy gangsterka?

Podle producentky Emmy Thomasové bylo nejtěžší najít rovnováhu mezi napínavým thrillerem a citovým rozměrem příběhu. "Film má prvky gangsterky, ale posazené do více fantazijního prostředí," prozradila. I proto chtěli udělat film "ve velkém stylu" a při natáčení doslova objeli celou zeměkouli.

Hlavní části se odehrávaly v šesti zemích, štáb zažil vše počínaje vedrem marockého Tangeru až po zasněžené kanadské Calgary. Natáčeli v Tokiu, Paříži a v Los Angeles, kde tým zvláštních efektů stvořil akční scénu v podobě nákladního vlaku uprostřed ulice. Nolan se vrátil i do leteckých hangárů v anglickém městě Cardington, kde točil některé scény pro filmy Batman začíná a Temný rytíř.

Natáčeli při nulové gravitaci

Herci museli zvládnout například zařízení popírající zemskou přitažlivost, schopné otočit se o 365 stupňů, nebo zařízení, které dokázalo všechny a všechno naklonit na šikmou plochu. Přesto se režisér snažil co nejvíce scén pořídit klasickým způsobem a podíl těch upravených počítačovou grafikou snížit.

"Ať už jsme natáčeli honičku na lyžích, potápění pod vodou či scénu při nulové gravitaci, vždycky jsem chtěl dosáhnout nejzazší hranice toho, co ještě lze reálně natočit," vysvětlil. Tento svůj projekt připravoval přes deset let.