Jako první začne oprava podpor na Žižkově, která vyjde na 100 milionů korun. Náklady oprav ve Strašnicích mají být 150 milionů a cena rekonstrukce hloubětínské vozovny ještě není známa.

Opravu vozovny v Hloubětíně má DPP naplánovánu na roky 2019 až 2021. Střechu budovy tvoří železobetonové monolitické skořepiny, které nejde vyměnit. A novou konstrukci střechy nelze osadit na nynější budovu, proto bude demolována a podnik postaví novou.

»Náhradní parkování«

V době rekonstrukce musí DPP tramvaje umístit na nová stání. „Bude dočasně zřízena náhradní vozovna na nekrytém kolejišti v areálu Ústředních dílen Dopravního podniku v Hostivaři,“ uvedla mluvčí.

Opravy podpor kolejí si vyžádal provoz tramvají Škoda 14T a Škoda 15T ForCity. „Nové nízkopodlažní tramvaje mají jiným způsobem rozloženy podvozky a při jejich stání těsně za sebou ve vozovně dochází k odlišnému působení sil na kolejiště, než u starších typů,“ řekla Řehková. Úpravy již DPP provedl v části vozovny Motol a kompletně ve vozovnách Pankrác, Vokovice a Kobylisy.

Rekonstrukce podpor bude spojena s opravami kolejiště, na Žižkově se bude opravovat 17 kolejí a ve Strašnicích 20 kolejí. Na Žižkově se bude opravovat v příštím roce a ve Strašnicích v roce 2019. DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podle výroční zprávy za rok 2016 DPP vlastní 826 vozů.