Základem je obsah, dobrá příprava a správně zvolená forma. Přesto na to mnoho lidí nedbá a jejich prezentace jsou statické, bez zapojení posluchačů do hry, nejsou ani zapamatovatelné ani efektivní. Často jsou přecpané textem a jsou špatně zpracované. Dobrá prezentace přitom potřebuje něco jiného – měla by podnítit zapojení lidí do problematiky a vyvolat debatu.

Co třeba divadelní hra?

Zapomeňte na formálnost a suchopárnost. Představte svou prezentaci jako divadelní hru. Herci také nejprve nepředstoupí před publikum, nepoděkují lidem za nákup lístků a neřeknou, o čem budou hrát.  Zkuste rekvizitu. Zaručeně přitáhne pozornost posluchačů. Lidé budou přímo dychtit po vysvětlení, proč vedle vás stojí obří plyšový medvěd. Ukojte jejich zvědavost, představte téma přednášky, nebojte se humoru a nadsázky!

Video za tisíc slov

Znáte to i z vlastní zkušenosti. Krátký snímek upoutá pozornost snadněji než text. Tak proč toho nevyužít? Hrajte si s emocemi. Díky videu během pár vteřin navodíte pochmurnou náladu, dojmete publikum nebo ho rozveselíte. Nezapomeňte ale, že uvedené video musí vždy souviset s přednáškou.

Když nemáte po ruce video…

Zkuste obrázek. Kvalitní snímek není vždy snadné najít, ale taková silná fotografie může lehce splnit svůj účel. Vystavte kolem ní příběh a povězte ho publiku. Zapojíte tím fantazii a představivost diváků. Uvidíte, jak si ji budou lidé z vaší prezentace pamatovat!

Chce to příběh!

Věřte, že ty lidé milují! Je dokázáno, že díky vyprávění příběhu k vám mají vaši posluchači hned blíže. Použijte některou ze svého života, nebo si prostě vymýšlejte. Myslete ale na to, že by z příběhu mělo vycházet poučení pro vaše publikum.

Šokujte!

Šokující výrok zaručeně přitáhne pozornost i toho největšího ospalce v sále. Šokovat můžete i statistikou, výsledky výzkumu, nadpisem, obrázkem, videem. Paleta možností je nepřeberná.

Vzbuďte chuť k diskuzi!

Nezahlťte diváky příliš velkým množstvím obsahu. Raději než slajdy plné textu a odrážek použijte krátká, výstižná sdělení na zhruba 140 znaků, které u vašich posluchačů vzbudí pozornost, zapamatují si je a budou o nich diskutovat. Něco k zasmání a diskuze nad tématem patří také k dobré prezentaci. Buďte aktivní a diskuzi rozviňte například tím, že budete klást posluchačům dotazy, budete dělat malé průzkumy jejich mínění přímo na místě a vybízet je ke komentářům.

Kde najdete prověřené nabídky brigád a pracovních příležitostí? Webové portály jobs.cz a prace.cz nabízí spojení s elitou českých i zahraničních zaměstnavatelů.

Zdroj: www.jobs.cz