Dobrý den,napsal by jste na sebe nějaký kontakt?Děkuji (Karel) 
Dobrý den, kontakt na naší Asociaci je sekretariat@accka.cz Tímto děkuji všem čtenářům, přišlo mi velmi mnoho otázek a není bohužel v časových možnostech na všechny odpovědět, prosím o pochopení. Přeji vám všem všechno dobré a ať se daří, Tomio Okamura
Je podle vás spravedlivé že preezident bere o hodně méně peněz než například vy? (Gala) 
Dobrý den, jestli si Češi ( daňoví poplatníci) odsouhlasí, aby platili prezidentovi a dalším politikům z našich daní vyšší plat, tak to budeme jistě všichni respektovat. Spravedlivé je, když si člověk poctivě vydělává svoje peníze a pak nezáleží kolik.
jak je možné že jsme tak malá země a máme tak špatné zákony které dovolují takovým lumpárnám jako je zkorumpovaná vláda stále u moci, kampeličky,rádoby krachující cestovky? Jak potrestáte mafiánské delegáty a jejich bosse? (občan Kocourkova) 
Dobrý den, naše legislativa je plně harmonizovaná s legislativou EU. Evidentně špatně však někdy funguje policie a soudy a tam je evidentně ten problém. Hezký den, Tomio
příjemný den pane Okamura Prosím, poraďte my jak pak mají postupovat v případě krachu Cestovek. ti Turisti, kteří mají jíž zakoupený zájezd, mají počítat s tím, že se Zájezd uskuteční, či neuskuteční. popřípaďě, že se zájezd neuskuteční, jak pak, co nejrychleji získat své vložené finance nazpět. Děkuji za odpověď a přeji hezký den (bob) 
Dobrý den, doporučuji co nejdřívě přihlásit svůj nárok na vrácení peněz u pojišťovny. Zájezdy zkrachovalé CK se již neuskuteční. Zákoná lhůta pro pojiš´tovnu na vyplacení peněz je 6 měsíců. již jsme pojiš´tovnu vyzvali, aby vracela peníze co nejrychleji. Hezký den, Tomio
Vážený pane,jde Vám o klienty nebo pouze o koryto?Doposud mám dojem,že jenom o to druhé... (Pusáček) 
Dobrý den, možná nevíte, ale pracuji v Asociaci po celou dobu zdarma jako dobrovolník, nikdo mi neproplácí ani telefony. Přeji hezký den, Tomio
Dobrý den pane Okamuro, patříme mezi postižené klienty.2.8. jsme měli odletět na Ibizu......Ve smlouvě máme i naše připojištění u pojišťovny Union, nedalo by se plnění poskytnout z této pojistky? Tedy myslím tím, jestli bychom nemohli dostat peníze dříve než pojišťovna začne plnit z pojistky CK, která dle mého názoru nemůže stačit. Děkuji za odpověď (Pavla Bergmanová) 
Dobrý den, je rozdíl mezi pojištěním proti úpadku ( to si platí CK) a cestovním pojištěním ( platí si klient). Bohužel si tedy budete muset počkat na plnění z pojištění proti úpadku. Hezký den, Tomio
Dobrý den. Zaplatili jsme přes 30.000,- Kč za zájezd na Malorku od 16.8.09. Kdy dostaneme peníze zpět? Dnes posíláme doporučeně Smlouvu zájezdu na pojišťovnu. Peníze bych potřeboval v podstatě ihned zpět, abych si mohl koupit jiný zájezd. Dostal jsem je díky vracení daně na manželku.Díky za odpověd. (Petr V.) 
dobrý den, zákonná lhůta je 6 měsíců. Ale již jsme vyzvali pojiš´tovnu, aby lidem vyplatila peníze co nejdříve. Hezký den, Tomio
jedete letos někam k vodě?třeba na Vranovskou přehradu? (Kamila) 
Dobrý den, nejedu, mám v létě nejvíc práce, takže pojedu až v zimě někam do tepla. Hezký den, Tomio
Dobrý den, myslíte, že by mohly v brzké době zkrachovat i jiné cestovní kanceláře? (Sabina) 
Dobrý den, v tomto okamžiku nemám žádnou konkrétní indicii. Hezký den, Tomio
Dobrý den, letíme v srpnu s eximtours do Egypta. Mám se obávat podobného konce jako s Tomi Tour. Kterým českým cestovkám věřit? Děkuji za odpoveď. (Monika) 
Dobrý den, myslím, že se nemusíte v případě Exim tours obávat. Hezký den, Tomio
Dobrý den, měla bych dotaz mimo téma Tomi Tour, snad mi odpustíte :) Ale už dlouho se doma přeme, zdali máte rád Ondřeje z pořadu Den D, či jste s ním v rozepři? Děkuji a přeji hezký den! (Valérie Kiliánová) 
Dobrý den, mám je rád všechny, Ondřej je fajn ! Občas se i hezky popichujeme či špičkujeme :-) Hezký den, Tomio
Proč se ta cestovka jmenuje jako VY Tomi tour?Máte s ní něco společného? (Blanka) 
Dobrý den, nemám !!!! Ptá se mně na to už mnoho lidí, ale je to jen náhodná shoda jmen !!!!! Nemám s Tomi tour nic společného !!!! Hezký den, Tomio
dobrý den, pokud dle informací v tisku měla Vaše asociace ověřené zprávy o situaci v uvedené CK a přesto nic neoznámila a nechala tuto CK prodávat zájezdy do posledního dne, nejedná se např. o neoznámení trest. činu? A jak by se v obdobných případech k těmto "podnikatelům" zachovaly trestní orgány v civilizované cizině? (právník) 
Dobrý den, žijeme v právním státě a v případě takového obvinění je zde hrozba žaloby. Dokud Ck nevyhlásí sama své problémy, já to říct nemůžu a je mi to v tomto případě líto. Ck tomi tour by pak před krachem podala na mně žalobu, že jsem krach způsobil já a chtěli by minimálně stamiliony. To je realita právního státu. Prosím o pochopení. jediné doporučení, které mohu v tomto případě dát je to, abyste si vybírali zájezdy například od těch Ck, které jsou členy naší Asociace AČCKA, jelikož se zavázali dodržovat etický kodex a na to dohlížíme a včas u našich členských CK problémy komunikujeme. Hezký den, Tomio
Vážený Tomio, jste velký sympaťák, slušný člověk s rychlým a přesným úsudkem. Umíte se taky někdy "vytočit" ? Fandím Vám a přeju hodně zdraví. Jana  (Jana) 
Dobrý den, děkuji za milou zprávu. jsem zvyklý na obrovský každodenní tlak ze všech stran a to mně naučilo se nezabývat drobnostmi a stal jsem tak paradoxně velmi klidným člověkem, kterého jen tak něco nerozhází. Hezký den, Tomio
Dobrý den , nedavno jsem cetla vas rozhovor v jednom casopise a potesil me vas pohled na ceske zeny a libi se mas zivotni styl ( tedy z toho mala, co jste o sobe napsal. Zajimalo by me jakou roli v cele kauze hraje z vaseho pohledu V. Fischer? Tomi T.byla vnimana jako jedna z velkych a uspesnych cestovnich kancelari...Cekate dalsi krachy ?  (erika) 
Dobrý den, myslím, že pan Fischer hraje v celé kauze zcela zásadní roli. K druhé části otázky jsem již odpověděl v předešlé odpovědi. Hezký den, Tomio
Dobrý den, asi neřeknete, kterým cestovkám teď hrozí podobný problém, nicméně můžete alespoň naznačit , zda cest. kancelář Viamare nepatří k problémovým? Děkuji za info. Ljuba T. Havířov (Vaše jméno) 
Dobrý den, tak konkrétní signifikantní indicie jako jsme měli dlouhodobě v případě Ck Tomi tour nemáme u žádné další Ck. Hezký den, Tomio
Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda byla CK Tomi Tour členem ACCK. Pokud ano, vedelo se v ACCK o tom, ze situace v Tomi Tour je podezřelá? Vždycky jsem měla pocit, že právě tohle dokáže ACCK garantovat - jakousi vnitřní, zasvěcenou kontrolu jednotlivých CK. Pokud vím, o potížích Travely se kdysi taky mezi konkurencí špitalo... Jinak - Vám osobně určitě držím palce, zvlášť teď, protože každá taková nepříjemnost poznamená celý trh cestovního ruchu... (Leona) 
Dobrý den, Tomi tour se odmítla přidak k dodržování etického kodexu naší Asociace a nechtěla vstoupit. Nebyla tedy členem. To bychom na ní jinak dohlédli mnohem lépe. Myslím, že je velmi důležité, aby si klienti překontrolovali, zda-li je Ck členem naší Asociace AČCKA , jelikož to pak znamená, že se taková CK dobrovolně zavázala dodržovat etický kodex a můžeme s takovou CK řešit i mnoho nastalých problémů a celou situaci podrobněji sledovat, aby nedošlo pokud možno k poškození klientů. V ČR totiž není členství v Asociaci povinné, takže to může být velice dobré měřítko pro rozhodování klienta, u koho si vybrat zájezd. Hezký den, Tomio
Doufám, že se mohu dozvědět jak se jmenuje Váš obchod a kde na P.6 je provozován. Jednou jsem to viděla v televizi, ale nikde nebylo jméno Vašeho obchodu a adresa kde je! Potřebuji nutně takové divné nudle, ktere se vyrabí jen v Japonsku z nejakého kořenu nebo hub. V USA se prodávaly ve slaném nálevu, ale pak je začali objednávat z činy a to ale vůbec nebylo ono! Moc děkuji! J.P. Praha 6 (J.P.) 
Dobrý den, můj obchod je Japa, www.japa-shop.cz Hezký den, Tomio
Dobrý den, jaký máte názor na nákup zájezdů přes cestovní agentury. Děkuji za odpověď. (Milena M.) 
Dobrý den, mezi nákupem u CK a Ck není rozdíl, ani z hlediska ceny ani z hlediska legislativy. Hezký den, Tomio
Jste moc milý a charizmatický člověk.Máte mé velké sympatie (Ivana) 
Dobrý den, moc děkuji a přeji Vám vše dobré, Tomio
Dobrý den Tomio,zajímalo by mne jestli to nebylo třeba předem domluvené,že cestovka krachne,nemohl jí někdo vytunelovat?díky (zodiak) 
Dobrý den, doufám, že vše šetří podrobně policie, k čemuž jsme již v sobotu vyzvali a již v neděli ministr vnitra uvedl, že policie již koná. Hezký den, Tomio
Dobrý den, Nejsem klientkou CK Tomi Tour, na dovolenou letos nemáme peníze, tak naštěstí tohle řešit nemusíme. I když se všemi jejich klienty soucítím, musí to být strašné takto přijít o dovolenou :( Chci Vás jen pozdravit a vyjádřit Vám své sympatie. Jako tiskový mluvčí ACČKA jste opravdový profesionál a zároveň působíte lidsky. Moc Vám fandím, ať se Vám daří jak v profesním tak soukromém životě. Eva (Evix) 
Dobrý den, celou práci v asociaci dělám zdarma jako dobrovolník, proto mně těší, že Vám připadám jako "profesionál". Je mi těch lidí opravdu líto a nyní je doufám všem jasné, že není dobré se řídit vždy pouze nejnižší cenou, mnohdy až podivně nízkou. Klient by měl v takových případech alespoň na chvilku zpozornět a zamyslet se. Hezký den, Tomio
Dobrý den, jak tomu mám rozumět, že p. Fischer byl dle něj jen tváří této CK a za všechno mohou ti ostatní, kterým on za osobních obětí do posledních chvil pomáhal? Mj. ubezpečováním, že je vše OK, když už dávno nebylo :-( (Kristián Kokta) 
Dobrý den, zcela s Vámi soouhlasím a při mojí dlouhodobé znalosti spousty interních informací se s jednáním pana Fischera zásadně neztotožňuji. Hezký den, Tomio
Kdy už se České cestovní kanceláře budou chovat k Českým turistům jako Německé cestovky k Němcům!? To znamená jsi platící klient a tak pro tebe uděláme co je v našich silách! (Jan55) 
Dobrý den, v ČR máme téměř 950 CK, takže je zřejmé, že na drtivou většinu z nich stížnosti často nebývají. Slyšíme vždy jen o několika. My v naší Asociaci ( AČCKA) pracujeme všichni zdarma jako dobrovolníci a našim cílem je právě to, abychom postupně vše zlepšili. je to ale velmi lopotná a časově náročná práce. Mimochodem, dostávám celkem často od lidí stížnosti i na německé Ck, to si nemyslete :-) Hezký den, Tomio
Dobrý den,zdravím,chtěla jsem se zeptat,jak se vám líbí v pořadu den d a co vám to zatím přineslo... (pajova) 
Dobrý den, Den D je japonský pořad, znám ho ještě z Japonska. Líbí se mi tam moc, mám rád pořady, kde musím přemýšlet a jsou tam nové nápady. Tento týden již začínáme natáčet 2.řadu a bude se vysílat od ledna. A přineslo mi to především příjemné odreagování a poznal jsem za ten půlrok, co jsme natáčeli v rámci štábu i kolegů "draků" fajn lidi. Hezký den, Tomio
Podle čeho se provádí výplata zájezdu,na který jsme z důvodu krachu cestovky neodletěli?Proč je rozpětí od 80-95% a dle čeho se to posuzuje.Je přece rozdíl pokud dostaneme jen 80% nebo 95% z ceny zájezdu.Proč to není stejné pro všechny?Děkuji Lukášová (Šárka Lukášová) 
Dobrý den, může být v některých případech vyplaceno i 100%. Já to uvádím pouze jako obvyklé rozpětí. Výšd pojitného se vypočítává z obratu za předešlý rok a z předpokládanáho obratu na další rok. V případě výrazného nárustu či poklesu prodeje se tam může vyplacená částka lišit. Přeji hezký den, Tomio
Prostřednictvím cestovní kanceláře Tomi Tour jsem měla zakoupenu pouze a jen letenku do Hurghady / tam a zpět, budou mi vložené finanční prostředky vráceny? Mohu nárokovat náhradu mně vzniklé škody z titulu pojištění proti úpadku CK? (Ivana) 
Dobrý den, na jednu službu se bohužel pojištění proti úpadku nevstahuje. Nezbývá Vám nic jiného než svůj nárok uplatnit v rámci konkurzu. Hezký den, Tomio
Tomio prosim, zavedte povinost pro cestovni kancelare uvadet v nabídce zajezdu CK jestli je ubytovaní vylety atd. pristupne pro vozíčkáře.  (Martin Knapp) 
Dobrý den, situce pro vozíčkáře bude čím dál lepší. Například, nyní se v rámci EU již projednává nová Směrnice o právech klientů v autobusové dopravě, kde se pevně zakotvují povinnosti dopravců atd. vůči handicapovaným občanům. Jinak, co se týče Vašeho dotazu, navrhnu to k projednání na dalším zasedání vedení naší Asociace ( zítra). Hezký den, Tomio
Dobrý den, jezdím na dovolenou bez cestovek, a tak o nich nemám přehled. Tak mě snad prominete, že když jsem si přečetl titulek- Krach cestovní kanceláře Tomi Tour, myslel jsem že je to Vaše firma. To jen pro pobavení, doufám. :) Hezký den. :-) (jirka) 
Dobrý den, ano, je to problém, už jsem to slyšel od více lidí, že si myslím, že mám něco společného s CK Tomi tour. Nemám !!!! Je to jen náhodná shoda jejich jména a mého křestního jména !! Rád bych to tedy tímto vyvrátil, Tomio nemá nic společného společného s Tomi tour !!!! Hezký den, Tomio
dobrý den, myslíte, že je normální prodávat zájezdy ještě 2 hodiny před krachem cestovky?! Asi ne, vnímáte to taky jako podvod na klientech? Děkuji a přeju vám hodně štěstí, jste sympaťák! (Jana ) 
Donrý den, pakliže CK úmyslně prodávala zájezdy přestože věděla, že bude krachovat, tak je to normální podvod a je zapotřebí, aby celou záležitost vyšetřila policie. Hezký den, Tomio Okamura
z jineho soudku-prosim Vas ,kdy se budou v česku uveřejnovat komplet ceny za zajezdy jako v Nemecku?  (jiří Pecha) 
Dobrý den, v celé EU platí tzv. Směrnice o zájezdech a ta neurčuje povinnost uvádění souhrnné ceny zájezdů. Záleží tedy zcela na jednotlivých státech Eu, zda-li půjdou nad rámec této směrnice či nokoliv. V rámci této možnosti je zavedeno uvádění souhrnné ceny zájezdů pouze ve čtyřech zemích Eu, je to Německo, Rakousko, Dánsko a Velká británie. Ve vše ostatních 23 zemích EU není povinnost uvádění souhrnné ceny. Problémem je totiž to, že Ck musí prodávat ze zákona zájezdy z katalogů. Pakliže však požádáme letecké společnosti, aby nám dali ceny letenek včetně palivových příplatků na rok dopředu, aby to mohli CK vytisknou v katalogu, tak nám letecké společnosti dají ceny navýšené o riziko zvýšení ceny paliva, jelikož to nedokáží odhadnout na rok dopředu. Znamenalo by to tedy mnohdy zbytečné zvýšení ceny zájezdu. A to nechceme ani my a doufám, že ani klienti. V Německu je situace jiná, mají průměrné platy v přepočtu 80 tis. Kč měsíčně a proto jim toto navýšení k pokrytí rizika letecké společnosti nevadí. U nás by to ale předpokládám lidem vadilo. Hezký den, Tomio
Jste mi velmi sympatický. V dnešní době mi příjdete jako maják v moři - věřím, že co podnikáte, to myslíte poctivě. Ráda se dívám i na pořad Den D, kde hodnotíte začínající podnikatele a s příbuznými a známými jsme se schodli, že v podstatě máte pokaždé pravdu. Držím vám palce a přeju pěkné léto. (Hana) 
Dobrý den, děkuji za milou zprávu a přeji Vám vše dobré, Tomio