Příčinou může být vysoká cena kurzovného 8300 korun. Školení k odpisu bodů podle Práva pořádá jen speciální polygon v Mostě, který tak využívá svého monopolního postavení. Kvůli malému zájmu snížila společnost HCT.CZ kurzovné o dva tisíce. Problém s monopolem firmy sliboval vyřešit už minulý ministr dopravy Aleš Řebíček, zůstalo však jen u slibů.

Body díky školení si však nemohou odepsat všichni řidiči, ale jen ti, kteří nemají v registru víc než deset bodů a nespáchali žádný závažný dopravní přestupek, "oceněný" šesti či sedmi body.

Na dotaz Práva, co všechno musí řidič při školení absolvovat, řekl provozovatel mosteckého polygonu a předseda představenstva HCT Jiří Patera: „Úvodní tři hodiny jsou věnovány na učebně psychologii, teorii řízení vozidla a bezpečné jízdy, důsledkům protiprávního jednání řidičů a nejčastějším příčinám nehod. Další tři a půl hodiny probíhají na polygonu s pěti druhy povrchů.“

Účastníci kurzu se také učí zvládnout smyk nebo co dělat s plynem, spojkou a volantem, když námraza či voda začne auto vynášet ze silnice. Nakonec instruktor zhodnotí, jak si řidič při praktickém výcviku vedl.

K 31.březnu bylo podle Práva v centrálním registru evidováno celkem 613 116 řidičů, kteří se dopustili přestupku nebo trestného činu započítávaného do bodového hodnocení. Nějaký bod má tak v Česku na svém kontě každý desátý řidič.