Příčinou může být vysoká cena kurzovného 8300 korun. Školení k odpisu bodů podle Práva pořádá jen speciální polygon v Mostě, který tak využívá svého monopolního postavení. Kvůli malému zájmu snížila společnost HCT.CZ kurzovné o dva tisíce. Problém s monopolem firmy sliboval vyřešit už minulý ministr dopravy Aleš Řebíček, zůstalo však jen u slibů.
Body díky školení si však nemohou odepsat všichni řidiči, ale jen ti, kteří nemají v registru víc než deset bodů a nespáchali žádný závažný dopravní přestupek, "oceněný" šesti či sedmi body.
Na dotaz Práva, co všechno musí řidič při školení absolvovat, řekl provozovatel mosteckého polygonu a předseda představenstva HCT Jiří Patera: „Úvodní tři hodiny jsou věnovány na učebně psychologii, teorii řízení vozidla a bezpečné jízdy, důsledkům protiprávního jednání řidičů a nejčastějším příčinám nehod. Další tři a půl hodiny probíhají na polygonu s pěti druhy povrchů.“
Účastníci kurzu se také učí zvládnout smyk nebo co dělat s plynem, spojkou a volantem, když námraza či voda začne auto vynášet ze silnice. Nakonec instruktor zhodnotí, jak si řidič při praktickém výcviku vedl.
K 31.březnu bylo podle Práva v centrálním registru evidováno celkem 613 116 řidičů, kteří se dopustili přestupku nebo trestného činu započítávaného do bodového hodnocení. Nějaký bod má tak v Česku na svém kontě každý desátý řidič.
O školení řidičů a odepsání trestných bodů je malý zájem

Fotografie
(autor: internal)
Zpět
na
Loni v září dostali čeští řidiči možnost odepsat si tři body ze svého konta přestupků, když budou absolvovat jednodenní školení bezpečné jízdy. Přestože to pro mnohé může znamenat záchranu před odebráním řidičáku, využilo toho do konce března jen 751 lidí, píše deník Právo.