Pondělí 29. dubna 2024
Svátek slaví Robert, zítra Blahoslav
Polojasno 22°C

Češi, co uvízli v Burgasu, jsou doma! Konec dovolené se pro ně změnil v horor

Aktualizováno -
26. srpna 2023
15:35
Autor: DVL, Darina Jíchová - 
26. srpna 2023
11:49

Čekání a útrapy Čechů v Burgasu končí, po 18 hodinovém čekání odletěli domů a bezpečně přistáli v Česku. Zhruba 180 Čechů uvízlo na letišti v Bulharsku, na letadlo čekali již od včerejška od 22:20 hodin. Museli přenocovat na zemi.. Turistům byl v Burgasu přislíben hotel, ale nakonec se na něj nedostali. Podle výpovědí jedné z cestujících jim společnost Smartwings neposkytla dostatek informací, lidé nevěděli, co se děje. Lidé rovněž v noci nedostali "pořádné" jídlo, jen svačinu v podobě brambůrek - důstojnějšího jídla se dočkali se až poté, co reportérka TV Nova volala společnosti ohledně nastalé situace, sdělila pro Blesk Zprávy jedna z turistek. Jak Blesk Zprávy upozornila mluvčí společnosti Smartwings Vladimíra Dufková, první požadavky na občerstvení pro cestující podala společnost na letišti v Burgasu již včera ve 23:00 tamního času.

Češi nakonec bezpečně přistáli doma, jak Blesk Zprávám řekla jedna z cestujících. V Bulharsku nikdo nezůstal.

Dnes v brzkých ranních hodinách se na facebooku začala šířit zpráva o tom, že na letišti v Bulharsku zůstalo 180 lidí. „Včera večer jsme měli odletět ve 22:20 s ostatními cestujícími domů z Burgasu do Prahy. Po odbavení nám nikdo nesdělil zpoždění letadla, společnost Smartwings přislíbila hotel na přenocování již před půlnocí,“ napsala Marie Patočková na facebook.

To je zkušenost i dalších cestujících. „Za celou noc nepřišel nikdo, kdo by nám řekl nějaké informace. Lidé volali všude možně a dožadovali se informací. Manžel hned na začátku volal na Smartwings a pán na infolince se ho ptal, zda je na správném gatu a že tam letadlo je a určitě poletíme," sdělila Blesk Zprávám cestující Kateřina Marková, která cestovala s dvěma malými dcerami ve věku 2 a 4 roky. 

Nicméně cestující nakonec strávili noc na letišti na zemi, přestože se lidé pokoušeli dovolat společnosti Smartwings. „Někteří lidé mi psali, že to se stává, ale o to nejde, já vím, že mají letadla zpoždění. Mně jde o tu informovanost a o to, že nám nikdo neposlal zprávu, nikdo nám nezavolal, nikdo to nedal na tabuli, nikdo si nás nevšimnul. Tisíckrát jsme volali na Smartwings a ti zaměstnanci tady si nás vůbec nevšímali. Až v jednu ráno nám dali brambůrky, colu a vodu. Je tu plno malých dětí," řekla Blesk Zprávám jedna z cestujících paní Marie Patočková.

Rozladěná turistka zmínila to, že „důstojnější" jídlo - housku, vodu a colu - dostali, až nad ránem. Je otázkou, proč lidem nebyly dány přímo vouchery od společnosti Smartwings.

„Během noci jsme na palubenku dostali malou vodu, colu, levný croissant a Pringels. Mladší dcera byla velmi nadšena a Pringels měla k snídani. Žádné poukazy na nákup jsme nedostali," potvrdila informace Kateřina Marková.

„Smartwings věděl, že v noci nepoletíme, protože mojí dceři řekli, že půjdeme na hotel," dodala Patočková.

Cestující se obrátili také na ambasádu. „Po zavolání na ambasádu nám bylo sděleno, že ráno přiletí technik opravit letadlo,“ napsala Patočková.

Na hotelu nebylo volné místo, ale dnes ráno se na něj pár cestujících dostalo. „Dnes ráno vzali asi šest nebo deset lidí, nějakých víc nemocných a dvě malé děti, a ty dali na chvíli na hotel a odletěli jiným letadlem. Ostatní tady všichni zůstali," sdělila Blesk Zprávám Patočková.

Podle druhé cestující však na hotel odvedeni nebyli, přestože odjeli dříve kvůli dvěma malým dětem. „Na letišti jsme byli od 20ti hodin místního času a odletali jsme v 9:50. Vybrali nás díky dcerám asi mezi dvacet dalších, kteří po probdělé noci znovu absolvovali odbavování, kontroly a pak jsme odletěli s jiným letem do Prahy," popsala Kateřina Marková Blesk Zprávám.

Kromě nedostatečné informovanosti se cestující rovněž potýkali s bulharským personálem. „Asi to bulharské vedení řeklo Smartwings, že o nás bylo postaráno, že jsme dostali zvláštní místnost, dostali jsme najíst a nechtěli jsme nastoupit do letadla, že bylo opravené - dezinformace," uvedla Patočková. 

„Bulhaři - to bylo strašné. Ráno po 14 hodinách sedění mě vyndali ze židle, že musím vstát a chtěli na mě zavolat policii. Řekli, že potřebují odbavit jiné lidi. Nakonec mě přemluvili, ať vstanu, už tam přivedli policii a všichni jsme vstali do pozoru a ty jiné lidi šli odbavit úplně jinam," popsala Patočková děsivou zkušenost, kdy chování personálu cestující přirovnali ke gestapu. 

Šarvátky o deky pro malé děti

Podle výpovědi nebylo dostatek dek pro malé děti. „Při rozdávání dek se na nás nedostalo a dokonce proběhla šarvátka, protože pětiletá holčička deku neměla narozdíl od mladého páru. Starší dcera spala polovinu noci na zemi na kartonu přikrytá osuškou. V druhé polovině noci nás odvedli do nějaké VIP zóny, kde jsme dcery mohli uložit na vypolstrované lavice a manžel si lehnul pod ně na zem. Byla to otřesná zkušenost. Naprosto chápu, že se závada může stát, ale chování letecké společnosti a letiště bylo ohavné, velmi neempatické," uvedla Kateřina Marková.

Mladá žena také potvrdila přítomnost policie: „Paní tam měla holčičku, byla jí zima, řekli jí, že je to její problém. Paní byla rozčílená, tak po ní chtěli i doklady."

Na letišti v Bulharsku musely v otřesných podmínkách čekat také malé děti Na letišti v Bulharsku musely v otřesných podmínkách čekat také malé děti | Kateřina Marková

Odlet dnes?

Cestující by nakonec měli odletět dnes v odpoledních hodinách. „Čas odletu byl odložen kvůli technické poruše na letadle smluvního partnera. My jsme se samozřejmě pro cestující v Burgasu snažili zajistit náhradní ubytování, hotely byly vyžádány, bohužel všechny ubytovací kapacity v Burgasu byly obsazené. Cestujícím byly třikrát poskytnuty poukázky na občerstvení,“ sdělila mluvčí společnosti Smartwings Vladimíra Dufková s tím, že hodnota každé poukázky byla 20 euro.

„Dvacet cestujících bylo překnihováno na jinou linku a odletěli do Prahy. Zbývající část cestujících, u nich je plánovaný čas odletu v 13:45 místního času. Všem cestujícím se za komplikace a zpoždění samozřejmě omlouváme, ale bezpečnost cestujících je pro nás v těchto případech absolutní prioritou,“ uvedla pro Blesk Zprávy Dufková.

Marie Bursikova ( 27. srpna 2023 05:34 )

Nemáte přehled vydělávají astronomicke částky !

Katerina Patockova ( 26. srpna 2023 23:55 )

Já se vás vůbec urazit nesnažím, jen konstatuji fakta protože z toho co jste napsala omezený idiot jste a píšete nesmysly pod anonymním profilem😀 zřejmě jste zvykla žrat suché rohlíky a čekat na tramvaj do práce když vám příjde že z toho udělali vami zmiňovaní burani “velblouda”.
Moje rodina a spousty dalších lidi na toto zvyklá ale není a přáli si pouze lidské zacházení. Tak prosím přestaňte šířit hloupé dezinformace.

UFO1 ( 26. srpna 2023 20:55 )

Letadla ko,podmínky ko, ceny mega

Jiří Zvěřina ( 26. srpna 2023 20:14 )

Co čekali, když trávili dovolenou v takovém buranově???

Katerina Patockova ( 26. srpna 2023 18:28 )

Drahá chytrá horákyně

Smekám před vami pokud jste tam byla a vydržela jste 18 hodin na studené zemi s chipsy, malou vodou a colou bez jakékoliv informace kdy dorazite domu a i přesto jste byla v naprostém klidu a nedělala z “komára velblouda”.

Pokud jste tam ale nebyla tak jste omezený idiot který by si měl umýt ruce od těch hoven co jste napsala😊
Mostečtí a jiní BURANI opravdu v takové situaci nestáli o vouchery ani slevy, požadovali pouze lidský přístup a informace o tom kdy a jak se dostanou domů.
Ten se jim bohužel nedostal a tak museli zůstat v letištní hale protože NEMĚLI kam jinam jít!!
Doufám že až se někdy někde posadíte tak na vás take někdo zavola policii aby jste se okamžitě zvedla protože zabíráte místo 😊
A jediný kdo ma dle mého názoru ostudu na triku je bulharské letiště a a aerolinka Smartwings když se nedokázali postarat o pořádné jídlo ani pro děti a chovali se k nim jak k dobytku.


Hezký den!

Zobrazit celou diskusi