
Slevová mánie: Češi na Black Friday utratí miliony, ve světě lidé „válčili“ mezi regály

Vánoce se blíží a i řada Čechů se rozhodne využít při nákupu dárků dnešní slevy obchodníků na tzv. Black Friday. Čern épátky jsou populární hlavně za oceánem, v USA se během nich odehrávají honby za nejrůznějším zbožím přímo v obchodech. Češi naopak při nákupech on-line utratí na 800 milionů korun, plyne z analýz.
Velká část obchodníků dnes nabídne zboží ve výprodejích v rámci marketingové akce Black Friday. Již v úterý pak přijde další - pro změnu charitativní akce Giving Tuesday. Dárcovské úterý.
„Dneska je Black Friday, v úterý Giving Tuesday a zima je už furt... Až si budete dělat místo ve skříni, myslete na ty, pro které vaše vyřazené čepice, bundy, rukavice a šály budou spásou. A pokud nejste zrovna shopaholici a šatník vám nepraská ve švech, darujte těm, kteří to potřebují, svůj čas nebo pár korun. Zahřejete někoho u srdce. A to je stejně nejvíc,“ vzkázala v pátek ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová (ČSSD).
Češi si zautrácí
Češi během Černého pátku tratí v internetových obchodech 800 milionů Kč, což je o 250 procent více proti běžnému pátku. Oproti loňskému Black Friday se tržby obchodníků zvýší zhruba o čtvrtinu. Vyplývá to z informací firem.
Podle analýzy společnosti Shoptet, která spravuje téměř polovinu všech českých e-shopů, se do pátečních nákupů zapojí přibližně 450.000 Čechů, kteří utratí nejčastěji okolo 900 korun.
Tradice výprodejové akce Black Friday pochází z USA. I letos tamní obchoďáky zachvátila nákupní mánie na černý pátek.
Lidé se však předháněli mezi regály se zbožím třeba i v brazilském Sao Paulu či německém Berlíně.
Ve spojení s Černým pátkem se však také odehrála řada demonstrací proti konzumní společnosti. A to v souvislosti s klimatickými protesty, odehrávajícím ise v pátek ve více než dvou tisících městech světa.
Předvánoční tžby: 50 miliard
Podle analýzy nákupního rádce Heureka.cz však vždy neplatí, že by bylo v listopadu zboží levnější než v jiných měsících roku. Ceny jednotlivých prodejců se mohou lišit v průměru až o 50 procent a v některých kategoriích lidé najdou v prosinci podle analýzy zboží o 20 procent výhodnější než v listopadu.
Předvánoční tržby českých internetových obchodů by se podle Asociace pro elektronickou komerci letos měly zvýšit zhruba o pět miliard na 50 miliard Kč. Za celý rok se tak objem trhu zvýší přibližně o 15 procent.
V naší rodině jsou "dárkové" vánoce zrušeny už nejméně 20 let. Jediným dárkem a protidárkem je lahev vína. Tohle šílenství a mánie nákupů je mimo nás. Moju sdělit, že ku spokojenosti všech členů rodiny. Děti, ty mladší dostávají hračky a knížky, ty co začnou chodit do školy tak nížky a dostávají peníze do obálky a vyrážejí po Silvestru
)))) na nákupy. Návštěva zvířecího útulku s "dárky" pro zvířata je velkou radostí. Shánět nepotřebné krámy nen náš šálek čaje.... hezké Vánoce všem
)))