Čtvrtek 3. října 2024
Svátek slaví Bohumil, zítra František
Oblačno, déšť 12°C

Hnus z fast foodu. Češi našli knoflík v burgeru, spálené maso a dokonce hmyz

Autor: ula - 
2. prosince 2017
06:15

V rychlém občerstvení se najíte, i když hodně pospícháte. Někdy se ale můžete dočkat nepříjemného překvapení. Ukazují to aspoň reakce zákazníků na sociálních sítích tří největších řetězců rychlého občerstvení v Česku. Na to, že jídlo vypadá výrazně jinak než na obrázcích, si lidé až na výjimky zvykli. Nicméně často si stěžují i na nepříjemnou obsluhu, žaludeční potíže, chybějící ingredience v pokrmech. Někdy ale najdou v jídle i nějaký ten „suvenýr“.

„Pořád jsem tvrdila, že KFC na Zličíně u Globusu je skvělá provozovna, ale bohužel. Vzala jsem si domů Twister a ouvej, moc nechybělo a mohla jsem přijít o zub. Tedy teď přemýšlím, jaký tam musí být pořádek, když se toto dostane do jídla. Škoda, příště si necháme zajít chuť,“ píše jedna ze zákaznic na Facebooku a svoji stížnost dokládá fotografií čehosi, co připomíná knoflík.

Neidentifikovatelný předmět v jídle Neidentifikovatelný předmět v jídle | Reprofoto Facebook

„To má být burger? Mně to spíše přijde jako polorozpadlé cosi, co není ani správně poskládáno, podle fotky má být mezi plátky masa sýr, který úplně chyběl. Když si objednám váš nejdražší burger, čekal bych trochu něco jiného,“ rozčiluje se zákazník na Facebooku McDonald’s.

Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí | Reprofoto Facebook

Restaurace rychlého občerstvení „drilují“ své zaměstnance kvůli hygieně a důsledné přípravě jídla. Kdysi populární spot dokonce ukazoval, jak důležité je nezapomenout na okurku. Přesto se někdy stane i to, že obsluha nedá do hamburgeru maso. 

Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí | Reprofoto Facebook

Že jídlo nevypadá jak z plakátů, už zákazníci akceptují, přesto je občas pokrm odlišný až příliš. „Jestli je tohle Bacon zázrak, tak já jsem britská královna,“ píše u fotografie hamburgeru, který rozhodně nevypadá chutně, zákazník řetězce Burger King.

Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí | Reprofoto Facebook

Přitom podle právníka z časopisu dTest může zákazník pokrm, který neodpovídá vizuálu, reklamovat.

„Zákazník má právo reklamovat pokrm, neboť neodpovídá ujednané jakosti a provedení a neodpovídá předloze. Jde tedy o vady pokrmu. Zákazník má právo se domáhat, aby mu byl připraven pokrm nový, který bude odpovídat vizuálu, případně na slevu z ceny pokrmu. Není-li prodejce schopen nový pokrm odpovídající vizuálu připravit, má právo zákazník na vrácení peněz (odstoupení od smlouvy). Pokud bude chtít vrátit peníze, musí zákazník prodejci vrátit pokrm,“ řekl Lukáš Zelený. 

Video  Zaměstnanec KFC utrpěl popáleniny třetího stupně v práci.  - Youtube.com
Video se připravuje ...

Pokud vám tedy ve fast foodu naservírují něco, co nevypadá vábně, nebojte se ozvat a požadovat výměnu. Restaurace většinou reagují vstřícně, ale podle ohlasů ani personál nebývá vždy dobře naladěn.

„Do McCafé v ČB už nikdy,“ zlobí se zákaznice, která dodává: „Objednala jsem si čtyři koblížky a frappé, nejen, že po zaplacení dal arogantní pán koblihy někomu jinému a já dostala jen tři se slovy „tak jich budete míň, no“, ale ani mi nedal do frappé kávu.“

Nahnilý salát, spálené maso i strouhanka místo masa

Jakkoli reklamy slibují, že všechny ingredience v pokrmech jsou čerstvé a dobře připravené, občas zákazníci objeví nahnilý salát. A stěžují si i na zažívací potíže, výjimkou není ani připálené maso. Případně místo slibovaného masa vás čeká pouze ztvrdlá strouhanka. Mnohdy se ani nekonají velké porce.

„Přijde vám tahle porce normální? Křídla mají 2,5 centimetru!“ zlobí se třeba zákaznice KFC.

Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí | Reprofoto Facebook

„Takhle má vypadat ten váš burger, nebo jste to maso vyprali na 90?“ píše zákazník u menší porce masa.

Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí | Reprofoto Facebook

Co na to provozovatelé restaurací? „V porovnání s minulými lety ani předchozími měsíci neevidujeme zvýšený počet stížností ani snížení spokojenosti našich hostů v rámci zpětného hodnocení jejich spokojenosti, které probíhá každý den. Ke každé případné stížnosti přistupujeme individuálně v rámci našeho Super Service přístupu k hostům. Ve všech našich provozovnách je nastaven propracovaný systém kontroly bezpečnosti potravin, opakující se několikrát denně,“ řekl Blesk.cz Petr Adamec, marketing manažer KFC.

Blesk.cz oslovil i Burger King a McDonald’s, na vyjádření zatím čekáme.

Video  Za dětskou obezitu nemůže fast food, ale rodiče. Jak je na tom vaše dítě?  - Vím co jím
Video se připravuje ...

Krajské hygieny: Stížnosti jsou, většinou se nepotvrdí

Dozor nad řetězci rychlého občerstvení mají Krajské hygienické stanice, kam mohou nespokojení zákazníci podat případný podnět. Blesk.cz oslovil krajské hygieny. Ty potvrzují, že zákazníci si spíše stěžují na sociálních sítích než přímo u nich. Přesto se nějaký ten podnět čas od času objeví.

„Evidujeme jeden případ v loňském roce, kdy předmětem byla nedostatečně opracovaná kuřecí křidélka. Zákazník na skutečnost upozornil ihned provozovatele, potom nás. Při naší kontrole v provozovně jsme zjistili, že příčinou byla závada na fritovacím zařízení, která byla odstraněna bezprostředně po upozornění zákazníka,“ řekla Zuzana Balašová z Krajské hygienické stanice Libereckého kraje. 

„Pracovníci Krajské hygienické stanice Středočeského kraje obdrželi v letech 2014 až 2017 celkem šest podnětů od veřejnosti, které se týkaly řetězce rychlého občerstvení KFC. V pěti případech se podnět týkal údajných zdravotních obtíží po konzumaci pokrmu, který byl připraven v některé z provozoven rychlého občerstvení KFC a v jednom případě se týkal nalezeného kousku kartonu v pokrmu,“ říká Dana Šalamunová a dodává, že nikdy nebyly zjištěny žádné hygienické nedostatky.

Video  Bláznivá Američanka napadla obsluhu fast foodu.  - /Youtube/
Video se připravuje ...

Nevyhovující suroviny, odlišné značení alergenů

„V letošním roce přišel podnět na řetězec rychlého občerstvení na odlišné značení alergenů v polském a českém jazyce na salátu. Kontrolou bylo zjištěno, že podnět byl oprávněný a vše bylo řešeno s výrobcem,“ řekla Blesk.cz Veronika Krejčí, tisková mluvčí Krajské hygienická stanice Královéhradeckého kraje.

V roce 2014 dodal zákazník podnět na KFC kvůli zdravotním potížím. „Odběr vzorků potvrdil nadlimitní hodnoty u sledovaných ukazatelů (konkrétně Enterobacteriacae) u pokrmu, ale i dodaných surovin, bylo řešeno s provozovatelem, informace o nevyhovujících výsledcích u surovin předána SZPI k dalšímu šetření,“ uvedla Krejčí.

Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí Reakce zákazníků fast foodu ze sociálních sítí | Reprofoto Facebook

„Již od devadesátých let spolupracujeme s osvědčenými dodavateli, kteří jsou schopni uspokojit naši poptávku při zachování námi nastavených vysokých standardů kvality a hygieny. Všichni naši dodavatelé prochází podrobným auditem,“ zareagoval marketing manažer z KFC.

Podívejte se na galerii fotografií pokrmů z fast foodů od zákazníků:

 

 

 

 

 

 

sores ( 2. prosince 2017 12:34 )

Zásadně si to nekupuji ani nic podobného! Je to jídlo puberťáků ti to milují.

gabreta ( 2. prosince 2017 11:21 )

Já mám jednu zásadu. U těchto loupežníků prostě nežeru!!!

Agent_007 ( 2. prosince 2017 11:19 )

Kapitalistické sajrajty žerou jen lenoši.

begina ( 2. prosince 2017 08:27 )

V Číně by se s nima nes.ali a postavili ke zdi. Ale pro blbý čecháčky všechno dobrý

moiaza ( 2. prosince 2017 08:23 )

Já ty Americké šlichty vůbec nežeru. Nějaké hambáče, mekáče , foody, to jde úplně mimo mě. Tam bych nešel, kdybych hladem omdléval. Nikdy jsem si jejich šlichty nekoupil a ani nekoupím.

Zobrazit celou diskusi