„EET má spoustu chyb a podpora nefunguje,“ hromuje Jan. O2: Vzácný případ

Autor: Tomáš Polák - 
29. listopadu 2016
05:02

I on patří mezi podnikatele, kterých se dotkne elektronická evidence tržeb (EET). Jan Chleboun se chtěl na zákon z dílny Andreje Babiše (ANO) připravit s předstihem a už v létě si od operátora O2 zakoupil systém eKasa. Přestože se s ním snaží několik měsíců pracovat, stále podle něj nefunguje tak, jak by měl. Služba má prý zásadní chyby, na technické podpoře čeká klidně i hodinu. Podle O2 je ale takový případ jeden z tisíce. Připomeňme, že ostrý provoz EET začíná v restauracích a hotelech už ve čtvrtek.

Pan Chleboun provozuje v Brandýse nad Labem kavárnu a jako poctivý obchodník, jak sám sebe nazývá, se chtěl na systém dostatečně připravit. Obrátil se tak už v červenci na mobilního operátora O2, který poskytuje systém s názvem eKasa.

„Do O2 jsem šel kvůli ceně. Viděl jsem všechny ty billboardy a využívám u nich i další služby. Navíc mám jejich pobočku blízko a předpokládal jsem, že když je to tak velká firma, že to fungovat bude,“ vysvětlil pro Blesk.cz.

Jen pět dní před spuštěním EET ale jeho kasa stále z větší části nefungovala. „Už 4 měsíce volám takřka denně na technickou podporu, denně trávím u telefonu několik hodin, protože ‚naši operátoři právě vyřizují dotazy zákazníků, kteří se dovolali před vámi‘,“ svěřil se. Nejdéle zatím čekal rovnou hodinu, pak zavěsil.

Technik prý smazal všechna data

„Nejde o to, že bych s počítačem od O2 neuměl pracovat, naopak si myslím, že mnohdy o kase vím víc, než slečny na telefonické podpoře, ale systém má prostě zásadní chyby, se kterým si „ajťáci“ neví rady. A tak nejčastěji hovor s technickou podporou končí omluvami operátora, že se na opravách pracuje, ať vydržím,“ řekl Chleboun. Podle něj nefunguje platební terminál, skladové hospodářství nebo synchronizace mezi jeho kanceláří a samotnou kasou.

Vrcholem pak bylo, když mu technik omylem smazal veškerá data. „Když jsem žádal o náhradu škody, dostal jsem oficiální dopis od paní z reklamačního, ve kterém mě odkazuje na všeobecné podmínky. Podle nich nemám nárok na náhradu škody, protože O2 nezodpovídá za způsobené škody ani v případě, že jejich služby a systémy nefungují,“ svěřil se.

„Dnes mi dokonce odešel samotný tablet, samovolně se vypíná a baterie hlásí ‚vybito‘, i když je tablet napojen na 230 V,“ postěžoval si Jan Chleboun v pátek na Facebooku. Při nákupu mu prý bylo řečeno, že v takovém případě dostane okamžitě nový kus. Blesk.cz se rozhodl jeho případ prověřit a už o víkendu se redakce obrátila na mobilního operátora se sadou otázek. V pondělí jsme pak telefonicky zjištovali od pana Chlebouna další podrobnosti. 

„Snažil jsem se harware na několika prodejnách vyměnit, ale neměli ho. Všichni říkali, ať to zkusím až tento týden. Tak jsem byl na naší brandýský prodejně, tam to ještě neměli. Až pět minut před vámi mi volala nějaká paní z O2, že tam má urgenci, aby se mnou řešila nějakého technika,“ řekl pan Chleboun.

O2: Jedná se o vzácný případ

Podle O2 šlo jen o shodu okolností, že problém pana Chlebouna začala společnost řešit až ve chvíli, kdy se o věc začal zajímat Blesk.cz. „Za panem Chlebounem přijede náš technik s kompletně novým hardwarem eKasy, to znamená, že už by mělo být vše vyřešeno. Všechny ty problémy, o kterých psal, souvisí s chybou hardwaru. Se zákazníkem jsme mluvili,“ řekl Blesk.cz Jiří Grund z tiskového oddělení projektu eKasa.

I Grund ale připustil, že během testovacího režimu se mohou objevovat chyby. „Samozřejmě jak pro zákazníka, tak pro nás je testovací režim období, kdy se mohly objevit různé detaily, které souvisí s nějakou nefunkčností. Od zákazníků jsme vnímali zpětnou vazbu, ale vesměs jsme vše vyřešili ku prospěchu,“ uvedl. Podle něj jsou podobné problémy, které popisoval pan Chleboun, jen vzácností. „My máme tisíce zákazníků, kteří mají tu eKasu již koupenou a běží v testovacím režimu a v podstatě nemají žádný problém. Případ pana Chlebouna je jeden z tisíce. Velmi nás to mrzí a pevně věříme, že bude co nejrychleji vyřešen,“ dodal Grund.

„Pořídil jsem si to někdy v červenci, říkal jsem si, připravím se na to v klidu, ale od té doby jsem jenom na telefonu. A není to tak, že bych měl ojedinělý problém s tou O2 kasou, ti technici mi opakovaně říkají, že je to globální problém,“ odvětil Chleboun.

První vlna EET začne platit již tento čtvrtek 1. prosince. Týkat se bude restaurací a ubytování. Jen sedm dní před ostrým začátkem ale přišel sám ministr financí Andrej Babiš (ANO) s výjimkami. Ty ale podle premiéra Bohuslava Sobotky ČSSD nepodpoří. Výjimky se měly týkat prodejů přes internet a možnosti platit daně paušálem.

Vztahuje se také na vás nová povinnost EET a řešíte s novinkou technické nebo další problémy? Napište nám na mail tomas.polak@cncenter.cz.



Sledujte pořady Blesk Zpráv

Epicentrum S prezidentem v Lánech Ptám se, pane premiére

Redakce Blesk Zpráv pro vás každý týden od pondělí do čtvrtka připravuje pořad Epicentrum s rozhovory na aktuální témata. Kromě toho vám pravidelně přinášíme názory prezidenta Miloše Zeman v pořadu S prezidentem v Lánech a zpovídáme i premiéra Andreje Babiše.

Aktuálně: Koronavirus

Volby 2020 (podzim)

Krajské volby 2020 Senátní volby 2020

alenam ( 29. listopadu 2016 15:45 )

Kasu za 5-10tisíc ty Babišův agente? To možná registrační pokladnu. Komplet na EET od 15 do 150 tisíc podle velikosti provozovny + měsíční provozní náklady, ty držko podplacená prolhaná.

alenam ( 29. listopadu 2016 15:33 )

Proč si ty slípko o tu účtenku neřekneš? Všude ti jí bez problémů dají, jen v některých provozovnách ji nevydávají automaticky, jelikož si ty účtenky tak 95% zákazníků nebere a večer co večer jich vyhazovali plnej koš. To co píšeš nemá s placením či neplacením daní nic společného stejně jako asocilní zlodějskej účelovej Babišův šit EET. Jen blbci si myslí opak a placení provokatéři jako zednik a spol. je v tom utvrzují a živí jejich nesoudnou neopodstatněnou závist a zlobu Původně to vypadalo, že Babiš jen okopíroval EET z Chorvatska, které tam prokazatelně "jen" zvedlo ceny, zvýšilo nezaměstnanost a do státní kasy nepřineslo nic. Teď to vypadá, že Babiš ten chorvatský paskvil dovedl do ničivé dokonalosti, která mu zajistí kompletní ovládnutí českého trhu jen vlastními firmami, pro které si zajistil takové daňové úlevy, že stát na daních v budoucnu totálně utře hubu.

anna1234 ( 29. listopadu 2016 15:12 )

.. nelíbí se ti, že kadeřnice zřejmě zkresluje roční tržby a sama jí peníze na černo dáváš? Takže jí v tom vlastně podporuješ.

zednik ( 29. listopadu 2016 14:37 )

O tom to vše je. O té poslední větě. Vykazují minimum nebo ztrátu. Jak z toho teď ale ven, když by měli být pod kontrolou že ?

alenam ( 29. listopadu 2016 14:19 )

Z O2 kecaj Zrovna jsem skončila dvacetidenní "turné" po vlastech českých kvůli zajištění zakázek na příští rok. Ve dvou třetinách podniků, ve kterých jsem byla, ať už pracovně nebo kvůli jídlu a ubytování, v době kdy jsem tam byla, měli s EET problém, nefungovalo a zoufale tam viseli na telefonu, dle jejich info i několik hodin a rozhodně ne jen ten den. EET je šmejd, neživotaschopnej paskvil. I když náhodou funguje, tak akorát zdržuje. Jenže většinou nefunguje. EET kasy (převážně vyráběné Babišovejma firmama) jsou šmejdy. Když si někdo pořídil kvalitní, tak narazil na šitovej software, když měl někdo kliku a má oboje OK, jsou problémy u operátora. Pořizovací ceny jsou čtyř až dvacetinásobné než tvrdil lhář Babiš. Celý je to hnusnej podvod, co jenom likviduje podnikatele. Jestli se ten hnus komplet nezruší, tak do roka tu bude mrvitel kvality Babiš vlastnit úplně všechno, jelikož krom těch, co mají bezhotovostní platby a těch co mají firmu v zahraničí, tu všichni zbankrotují. A co mě dorazilo téměř k hysterickému smíchu po tom, co jsem přijela domů, bylo oznámení toho mýho chlapa - Představ si, když jsi tu nebyla, chodil jsem na jídlo k Jirkovi (majitel hospůdky u nás) a za tu dobu mu EET nešlo čtyřikrát, z toho jednou tři dny v kuse a když šlo, tak zdržovalo tak, že se na všechno čekalo dvakrát tak dlouho. Jestli to tak půjde dál, tak se snad naučím vařit.

Zobrazit celou diskusi
Další videa