Mattoni „mlží“ ohledně závadných vod. Lidé, kteří je vypili, se bojí o zdraví
Informaci o tom, že některé ochucené vody na pultech obchodů zřejmě nejsou vhodné ke konzumaci, měli v Mattoni už ve středu. Zákazníkům to však nikdo neřekl. Upozornil na to až Blesk.cz, který nyní zjistil, že Mattoni nechala v nejistotě i ty, kteří si vody již koupili a vypili je. Spotřebitelé měli přitom obavu, zda jim nehrozí nějaké zdravotní riziko.
Dopis se žádostí o stažení údajně závadných vod z prodeje, který Mattoni rozeslala obchodníkům a redakce ho má k dispozici, nese datum 11. května. Ještě v pátek dopoledne, kdy Blesk.cz jako první o problému informoval, však byly na pultech obchodů tisíce lahví, které neprošly senzorickými testy akreditovaných laboratoří. A zákazníci o tom většinou nevěděli.
Lidé, kteří si problematické vody koupili, a dokonce je pili, stále nemají dostatek informací o tom, co s vodami ve skutečnosti je. Někteří se dokonce snažili Mattoni kontaktovat přes oficiální stránky na Facebooku, ovšem bez úspěchu. Na jejich příspěvky až do víkendu nikdo nereagoval. Společnost odpověděla až poté, co ji na dané otázky upozornil Blesk.cz.
„Znepokojuje mě, že nevím, jaké důsledky může špatná voda mít,“ řekla Blesk.cz Lucie Čermáková, která si závadné ochucené vody koupila před dvěma týdny. Ve chvíli, kdy Mattoni začala vody stahovat z prodeje, jejich rodina vypila už 8 lahví. „Zatím jsme bez potíží,“ dodala Lucie, kterou však velmi překvapilo, že výrobce o problému své zákazníky nijak neinformoval.
Vody se stále stahují z obchodů
„Zbývající počty ke stažení se pohybují v řádech tisíců lahví. Dokončení stahování předpokládáme nejpozději na začátku příštího týdne,“ popsal Blesk.cz mluvčí Mattoni Pavel Novák. Ještě v tuto chvíli mohou tedy v obchodech lidé koupit ochucené vody (malina, pomeranč, citron, bílé hrozny), které dost možná nejsou zcela vhodné ke konzumaci. Přitom se v těchto dnech naplno rozjíždí i nová televizní reklamní kampaň, která právě ochucené vody Mattoni propaguje.
Blesk.cz se snažil u Mattoni zjistit, co s vodami ve skutečnosti je. Mluvčí Novák však odpověděl nekonkrétně. „V aktuálním případě šlo o naši vlastní iniciativu a dobrovolné rozhodnutí stáhnout z trhu vybrané šarže výrobků, v jejichž rámci jsme objevili některé lahve s natolik změněnými senzorickými vlastnostmi oproti standardu, že je z našeho pohledu nedoporučujeme ke konzumaci a raději je spotřebitelům vyměníme za lahve s výrobkem v žádoucí kvalitě a se správnou chutí,“ reagoval Novák.
Mattoni: Bylo zbytečné šířit paniku
Proč však Mattoni o problémech veřejnost celé dva dny žádným způsobem neinformovala, zvláště ve chvíli, kdy začala své produkty intenzivně propagovat? „V možné situaci, že by se na trhu pohybovaly výrobky vysloveně ohrožující zdraví, by každý výrobce včetně KMV samozřejmě informoval veřejnost a povinně stáhl výrobky z trhu. Náš případ je prokazatelně zcela odlišný a bylo by proto zcela zbytečné šířit planou paniku,“ uzavřel Pavel Novák.
Stručné upozornění pro zákazníky zveřejnila Mattoni podle svých slov na firemním webu ve čtvrtek odpoledne. Otázkou je, proč k tomu nevyužila své stránky na Facebooku, kde má více než 60 tisíc fanoušku. Naopak, ještě tentýž den tam své vody propagovala. O tom, co vodám skutečně je, však zatím stále nejsou informace.
Koupili jste si ochucené vody Mattoni? Ověřte si, zda doma nemáte šarži, která není vhodná ke konzumaci.
Samozřejmě souhlas. Prostě normální voda s CO2 a etiketa na lahvi. Nic víc Ital nenabídne. Akorát hlupák má pocit, že pije zdravou minerálku! Taky si radši dám vodu z kohoutku, než bych věnoval tomu Italskýmu šmejdovi jedinej halíř! co mu nikdy nezapomenu, jak se postaral o Lázně Kyselka: http://www.zachrante-lazne-kyselka.cz/cz/fotogalerie/stav-objektu-ve-vlastnictvi-c-t-s-duo-v-roce-20 06-a-2011-14 Porušil všechny dohody při prodeji a nic s ním nikdo neudělá. Jen rejřuje a nic nevrátil tam, co slíbil! Jedním slovem ZMETEK!