Sobota 27. dubna 2024
Svátek slaví Jaroslav, zítra Vlastislav
Polojasno 14°C

Pilot schválně přidal rychlost. Co ještě prozradila druhá černá skříňka?

Autor: ČTK, šim - 
3. dubna 2015
11:58

Zamkl se v kokpitu, aby mu jeho ďábelský plán nemohl překazit hlavní pilot. Nasadil si kyslíkovou masku, aby neomdlel. Nastavil letadlo na přistání a začal klesat. Poté zvýšil letadlu rychlost, aby byl náraz do masivu francouzských Alp co nejničivější a nikdo ho neměl šanci přežít, vyplývá z dat druhé černé skříňky.

Pád letadla se 150 cestujícími na palubě, z nichž nikdo nepřežil, nebyla náhoda, znovu to potvrzují data z druhé černé skříňky, kterou našla policistka pod nánosem hlíny. Data nyní analyzují francouzští vyšetřovatelé.

První poslech černé skříňky nalezené ve čtvrtek ukazuje, že pilot přítomný v kabině použil automatického pilota k navedení letounu na klesání do výšky sto stop (asi 30 metrů). Pak několikrát při klesání pilot změnil nastavení automatického pilota, aby klesající letadlo zrychlilo,“ uvedl v prohlášení francouzský vyšetřovací úřad BEA.

Druhá černá skříňka, která byla objevena v troskách ve čtvrtek, zaznamenává letové parametry, jako je výška letu či rychlost stroje. Krátce po neštěstí 24. března se našla první černá skříňka. Ta zaznamenává rozhovory mezi piloty, komunikaci s leteckými dispečery a veškeré další zvuky v kabině.

Na záznamu z první skříňky je slyšet, jak se hlavní pilot snažil rozbít dveře kokpitu údery železným předmětem. Ještě předtím, když zjistil, že kopilot dveře zevnitř zamkl, na něj křičel „Proboha otevři ty zatracené dveře“. Naopak z kokpitu je slyšet jen pravidelný dech kopilota, který si před nárazem nasadil kyslíkovou masku. Zřejmě si chtěl pojistit, že během svého sebevražedného činu, který byl současně i masovou vraždou, při níž zemřelo 149 nevinných lidí, bude při vědomí a neomdlí.

Kopilot Andreas Lubitz, který bojoval s depresemi a současně se bál, že kvůli zhoršujícímu se zraku přijde o své vysněné povolání pilota, dělal všechno pro to, aby pád letounu byl co nejničivější. Nehodu nikdo nepřežil, letadlo se roztříštilo na tisíce kousků, kterými se neúnavně probírají policisté a záchranáři.

tgbb. ( 3. dubna 2015 17:49 )

Musíš pochopit, že já a ostatní levicová pakáž máme IQ houpacího koně.

cilek ( 3. dubna 2015 17:19 )

Černá skříňka asi nedokáže zaznamenat, jestli měl masku celou dobu na obličeji, žádná kamera v kokpitu není. V článku asi mylně (nebo spíš hloupě) napsali, že si masku nasadil před nárazem. On si ji asi nasadil před odchodem kapitána na záchod, aby dodržel předpisy a nevyvolal u kapitána jakékoliv podezření.

mememumu ( 3. dubna 2015 16:43 )

Ptal jsem se a letecké palivo (kerosin) prý vybuchuje jako benzín, tedy pouze výpary smíchané se vzduchem, a to ještě pouze v koncentraci od-do. V daném případě mohlo extrémním nárazem a okamžitou totální destrukcí dojít k tomu, že zbylé palivo se rozmetalo do širokého okolí a nevznikla výbušná směs.

tgbb. ( 3. dubna 2015 16:33 )

Proč to letadlo po nárazu nevybuchlo? Víme, že kopilot měl brát nějaké prášky, ale nevíme, kam se poděly tuny paliva. To letěli s prázdnými nádržemi?

tgbb. ( 3. dubna 2015 16:32 )

Pavel219 je nadrženej puberťák, který zná nahou ženskou jen z obrázků.

Zobrazit celou diskusi