Genderově neutrální perníček vzbudil emoce. „Úplná blbost,“ sepsuli lidé supermarket
S trochu jinou variantou tradiční vánoční sušenky přišel britský supermarket Co-op. Oznámil, že o nadcházející vánoční sezóně chce místo standardního „Pana perníčka“ prodávat genderově neutrální „perníčkovou osobu“ a veřejnost žádá o jméno, které by nová sušenka mohla nést. Lidé reagovali rozporuplně, převažují názory, že je to zbytečná věc, informuje server Newsweek.
Co-op nový perníček ještě neprodává, do obchodů půjde až v září v rámci předvánočního prodeje. Aktuálně proto dotahuje poslední detaily, jak sušenka bude vypadat, a hledá jméno, pod kterým by jej mohl prodávat – „genderově neutrální perníček“ není zrovna marketingově zvučné. Na svém webu spustil anketu, kde lidé mohou své návrhy psát.
Sušenka mezi Brity okamžitě vyvolala velké emoce. Mnoho lidí si stěžuje, že firma se snaží zalíbit tzv. sněhovým vločkám – lidem nové generace, kteří si myslí, že jsou výjimeční. „Co takhle že byste se přestali snažit podpořit své prodeje a udělali něco konstruktivnějšího, jako například recyklovatelné obaly?“ ptá se na twitteru například Paul Wallmen.
„Je to sušenka! Ne symbol genderové rovnosti/nerovnosti/neutrality. Pokud sušenka dokáže vyřešit problém genderové rovnosti, pak by se měla dostat do čela vyjednávání o brexitu,“ kritizuje krok s odkazem na odchod Británie z EU další uživatel Jordan Tanner. Na sociálních sítích lze nalézt i slova jako „úplná blbost“,„patetické“ nebo „útok na heterosexuály“.
Několikátý perníček bez pohlaví
Genderově neutrální perníček navazuje na současný trend pokusit se více zahrnout do veřejného diskursu lidi, kteří se neidentifikují jako ani jedno pohlaví. To potvrdil i v reakci Co-op, podle kterého jeho záměry byly nevinné, chtěl jen, aby se jeho produkty líbily více lidem.
„Inkluze a diverzita jsou jádrem hodnot Co-opu. Snažíme se vytvořit postavu, která může být použita během různých situací po celý rok a která bude přitahovat všechny zákazníky. Máme hodně nápadů a jsme rádi, že jeden už se stal slavným,“ řekl o své nové sušence supermarket.
Ačkoli produkt vzbudil kontroverze, nejde o první genderově neutrální perníček na světě. Pekárna na serveru Anglie zažila podobnou vlnu kritiky, když na sociálních sítích zveřejnila, že „perníčkové osoby“ prodává. I v Americe je sušenka tématem, mluvilo se o ní například ve vysílání televize Fox News, která ji nazvala „válkou proti Vánocům“.
Pokud se svět a lidi budou zabývat takovými hovězinami jestli je perníček ona nebo on...v mezičase budou likvidovány památky jako v Paříži!