Lidé nadávají, co jim obchody prodávají: Shnilé mandarinky, nepoživatelné brambory a krmná zelenina!
Na sociálních sítích existuje skupina, jejíž členové sdílí fotky toho, co zákazníci pořídili v obchodech. Oficiálně by se mělo jednat o potraviny, jenže ze zakoupeného jídla se občas vyklube nepoživatelný materiál na vyhození.
Zákazník z Trnavy byl bez sebe, když řízl do brambor, kterým na první pohled nic nebylo. „To fakt máme chodit do obchodu s nožíkem? Nejde o ty necelá 2 eura, ale o to, že nás fakt krmí odpadem,“ napsal Trnavčan do skupiny Nekrmte nás odpadem a příspěvek doprovodil fotkou.
V komentářích se s ním vzápětí podělili o své ‚úlovky‘ i další, kteří v poslední době se zeleninou v obchodech také neudělali dobrou zkušenost. „I já jsem si v Levicích koupila dva balíky přesně takových brambor. Byly v akci, asi věděli proč,“ psala třeba Dagmar.
„Nedávám vinu obchodu, do brambor neviděli, na pohled byly pěkné. Ale pěstitel nebo dodavatel to musel vědět, než je frkl do akce. Stačilo jich pár rozkrojit, všechny jsou takové,“ dodala.
Když na zahrádce nerostou
Další komentující se svěřovali se svou nedobrou koupí, Nikole ze čtyř kilo brambor zbylo leda na oběd. „Ještě že jsem si koupila 2 balíky po 2 kg, jinak bych se nenajedla,“ napsala. I jiná pisatelka brambory, které pořídila, označila za žrádlo pro prasata a svěřila se, že si zrovna minule pěkně zanadávala.
Jiní nafotili nahnilou mrkev, cuketu nebo petržel. Společným jmenovatelem bylo, že zdánlivě zdravá zelenina po rozkrojení ukázala své pravé já. „Petržel mi na zahradě ještě nenarostla, tak pro ni musím chodit do obchodu,“ zalitovala další z komentujících Martina.
S fotkami plesnivých mandarinek se pochlubila zase další nespokojená zákaznice. „Tak tohle, hádám, vidí i slepý, a nemusí do toho krájet. Je hanba to tam dát nebo nechat na prodej,“ rozčilovala se a přiložila fotky citrusů hojně obalených plísní.
Jak uvádí portál Plus Jedeň deň, který o těchto stížnostech napsal, zákazníci se mohou obrátit přímo na obchod a pak také na slovenskou Státní veterinární a potravinovou správu (ŠVPS). „Já jsem jim psal právě kvůli bramborám, že mají nedostatečnou kontrolu kvality, poslali mi jen všeobecnou omluvu a nabídli kupón,“ popsal uživatel Stano reakci obchodu na jeho stížnost.
Slovenští kontroloři ale nespí. Za duben 2021 vykonali 3 552 úředních kontrol v maloobchodních prodejnách, 185 z toho se týkalo ovoce a zeleniny. 31 kontrol vykázalo nedostatky. Inspektoři za ně rozdali pokuty v celkové výši 2 000 eur (50 tisíc korun), napsal Jeden Deň Plus.
Někteří zákazníci na dotyčné facebookové stránce věří, že pokud obchodníkům záleží na spokojenosti zákazníků, kvalitu svého zboží si do budoucna pohlídají.
Obávám se, že pokuty udělené prodejcům jsou malé a prodejcům se stále ještě vyplácí nakupovat odpad.