Úterý 19. března 2024
Svátek slaví Josef, zítra Světlana
Polojasno 9°C

Lidé nadávají, co jim obchody prodávají: Shnilé mandarinky, nepoživatelné brambory a krmná zelenina!

Autor: ran - 
12. června 2021
18:01

Na sociálních sítích existuje skupina, jejíž členové sdílí fotky toho, co zákazníci pořídili v obchodech. Oficiálně by se mělo jednat o potraviny, jenže ze zakoupeného jídla se občas vyklube nepoživatelný materiál na vyhození. 

Zákazník z Trnavy byl bez sebe, když řízl do brambor, kterým na první pohled nic nebylo. „To fakt máme chodit do obchodu s nožíkem? Nejde o ty necelá 2 eura, ale o to, že nás fakt krmí odpadem,“ napsal Trnavčan do skupiny Nekrmte nás odpadem a příspěvek doprovodil fotkou.

V komentářích se s ním vzápětí podělili o své ‚úlovky‘ i další, kteří v poslední době se zeleninou v obchodech také neudělali dobrou zkušenost. „I já jsem si v Levicích koupila dva balíky přesně takových brambor. Byly v akci, asi věděli proč,“ psala třeba Dagmar.

„Nedávám vinu obchodu, do brambor neviděli, na pohled byly pěkné. Ale pěstitel nebo dodavatel to musel vědět, než je frkl do akce. Stačilo jich pár rozkrojit, všechny jsou takové,“ dodala.

Když na zahrádce nerostou

Další komentující se svěřovali se svou nedobrou koupí, Nikole ze čtyř kilo brambor zbylo leda na oběd. „Ještě že jsem si koupila 2 balíky po 2 kg, jinak bych se nenajedla,“ napsala. I jiná pisatelka brambory, které pořídila, označila za žrádlo pro prasata a svěřila se, že si zrovna minule pěkně zanadávala. 

Jiní nafotili nahnilou mrkev, cuketu nebo petržel. Společným jmenovatelem bylo, že zdánlivě zdravá zelenina po rozkrojení ukázala své pravé já. „Petržel mi na zahradě ještě nenarostla, tak pro ni musím chodit do obchodu,“ zalitovala další z komentujících Martina. 

S fotkami plesnivých mandarinek se pochlubila zase další nespokojená zákaznice. „Tak tohle, hádám, vidí i slepý, a nemusí do toho krájet. Je hanba to tam dát nebo nechat na prodej,“ rozčilovala se a přiložila fotky citrusů hojně obalených plísní.

Jak uvádí portál Plus Jedeň deň, který o těchto stížnostech napsal, zákazníci se mohou obrátit přímo na obchod a pak také na slovenskou Státní veterinární a potravinovou správu (ŠVPS). „Já jsem jim psal právě kvůli bramborám, že mají nedostatečnou kontrolu kvality, poslali mi jen všeobecnou omluvu a nabídli kupón,“ popsal uživatel Stano reakci obchodu na jeho stížnost.  

Slovenští kontroloři ale nespí. Za duben 2021 vykonali 3 552 úředních kontrol v maloobchodních prodejnách, 185 z toho se týkalo ovoce a zeleniny. 31 kontrol vykázalo nedostatky. Inspektoři za ně rozdali pokuty v celkové výši 2 000 eur (50 tisíc korun), napsal Jeden Deň Plus. 

Někteří zákazníci na dotyčné facebookové stránce věří, že pokud obchodníkům záleží na spokojenosti zákazníků, kvalitu svého zboží si do budoucna pohlídají.

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

Viliam Kokavec ( 13. června 2021 13:43 )

Obávám se, že pokuty udělené prodejcům jsou malé a prodejcům se stále ještě vyplácí nakupovat odpad.

karprox ( 13. června 2021 06:11 )

Často nakupujeme zboží ve slevách. Tento týden manželka obrátila balení toustového chleba a ukazovala mi na rubu balení plátek s šedozelenou vrstvou plísně, to bylo v Bille za 50%. Před delší dobou byla značná sleva na salám v Kauflandu, skutečně nestál za nic a druhý den letěl. A ještě jednou Billa. Tvarohová pomazánka s medvědím česnekem. Žádný zázrak. Sleva 50%. Na obalu uvedena značně nečitelně cena - původní cca 20, po slevě cca 10. Na kase jsou ale částky jiné, z počítačového systému, původní cca 30, po slevě cca 15.
Čili o teď už budu každou podobnou položku nucen předem zkontrolovat na "pípáku", čtečce čárového kódu, (ne na každé prodejně mají aspoň jednu, často zcela chybí !!!,) tak abych si ověřil z jaké ceny bude ve skutečnosti sleva vypočítána.
Jinak pravidelně nakupuji podle, často nečitelných, cen za jednotku - ceny za balení o ničem nevypovídají, nezajímají mne. Díky tomu jsem nucen konkrétně v Bille a Albertu celé stojany vynechávat, protože zjistit cenu prostě nejde. Nejhorší jsou červenobílé etikety Billa, a všeobecně nákup v chladicích stojanech. Cena za jednotku je absurdně malá, často navíc krytá plexisklem, které hází odlesky a často bývá třeba i mastné, zboží v chlaďáku je navíc kryté skleněnými dveřmi, které hází další odlesky.
Bez otevření dveří a prohlídky etikety pod lupou nelze cenu za jednotku zjistit.
No uvažte kolikrát v průběhu nákupu takovéto martyrium budete chtít podstoupit.
Řeším to tak, že podobné stojany až na vzácné vyjímky musím vynechávat.
Dalším problémem jsou i účty z pokladen, kde u jednoho druhu zboží najdete několik cenových údajů, ale ten který budete platit musíte odhalit, často se dokonce skrývá v závorce !!!

Zobrazit celou diskusi