„S Čapím hnízdem přetekla trpělivost.“ Designérky ukončily spolupráci s Babišem

Autor: tmp - 
26. března 2016
16:12

Kreativní agentura Butterflies & Hurricanes přestala pracovat pro pekárenskou společnost Penam, která patří do koncernu Agrofert vicepremiéra Andreje Babiše (ANO). Jejich pohár trpělivosti prý definitivně přetekl s kauzou Čapí hnízdo. Majitelky to uvedly na svém blogu. Podle Penamu agentura ale jen nevyhrála nový tendr a kauzu používá jako záminku.

Penam jsme vnímaly jako klienta, jehož prostřednictvím můžeme – ač s myšlenkami a politikou majitele společnosti nesouhlasíme – šířit naši filozofii o vizuální kultivaci českého spotřebitele a o myšlenkách udržitelnosti, ve které věříme,“ vysvětlují designérky v úvodu otevřeného dopisu.

„Naše trpělivost však s poslední kauzou Čapího hnízda definitivně přetekla. Tímto bychom rády daly na vědomí, že pro tohoto klienta přestáváme pracovat,“ napsaly. Jejich filozofií je totiž prý business etika a morální kredibilita jejich klientů a ty rozhodně Andrej Babiš podle nich nenaplňuje. 

Nechceme svou prací a znalostmi podporovat podnikatele a politika, který nejen že vytváří prostředí, které naši práci ztěžuje – navrhováním zákonů, které drobné podnikatele likvidují, ale sám se dopouští trestného činu podvodu a tím naší zemi zostuzuje v Evropské unii,“ dodaly.

Jejich vyjádření nedlouho po zveřejnění okomentovala i společnost Penam. Podle ní agentura pracovala pro společnost téměř rok s plným vědomím toho, že je součástí koncernu Agrofert, jehož jediným majitelem je Andrej Babiš.

„Nevyhrály tendr,“ zní z Penamu

„Za celou dobu Butterflies & Hurricanes nikdy neměli se spoluprací etický či jakýkoliv jiný problém. Je jistě jen shoda okolností, že jejich prohlášení přichází nedlouho po vyhlášení výsledků tendru na kompletní redesign značky Penam, jehož se agentura Butterflies Hurricanes taktéž účastnila a který nevyhrála,“ napsala společnost Penam a označila způsob medializace za nešťastný.

Michaela Thomas, jedna z majitelek agentury, v reakci na to zopakovala, že jejich vyjádření není namířeno na lidi, kteří ve společnosti pracují, ani nezpochybňuje, že společnost se snaží chovat zodpovědně.

„My jen lidsky nemůžeme dále spolupracovat se společností, jejíhož majitele máme problém respektovat. Hodnoty, které vyznává, kulturu, kterou ve svých společnostech vytváří, strach, který napomáhá ve společnosti šířit, reprezentaci, kterou nám v rámci EU dělá, prezidenta, jehož nedůstojné vystupování tiše toleruje (a to je eufemismus), menší konkurenční společnosti, které navrhováním zákonů a jejich prosazováním ničí,“ napsala Thomas a zároveň uznala, že ve své podstatě s kolegyní udělaly chybu, že vůbec pro společnost začaly pracovat.

Možná i sympatie k lidem, které jsme v marketingu Penamu poznaly, nás na chvíli svedly z cesty. Teď už ale nechceme,“ dodala.

joudajoudovy ( 29. března 2016 07:31 )

sve vyroky muzes hlasat, az se podvod i kradez prokaze. zatim, tve tvrzeni je na bazi domnenek....

joudajoudovy ( 29. března 2016 07:27 )

...ze se kreativni devy nepozastavovaly nad platbou jejich honoraru v dobe minule? at nam holky prozradi trzby za spolupraci s capim hnizdem, abychom vedeli o kolik penez prisly a znali jsme pravy duvod jejich nahleho rozcarovani. skryvat neuspesny tendr za moralni prozreni je ubohe! designerky si vykopaly hrob, neb pristi zakaznik si hodne dlouho bude rozmyslet, zda si je najme na praci, neb se da ocekavat, ze jsou drahe a dalsiho klienta pomluvi.

rumungro ( 27. března 2016 19:12 )

-anka- Buď to píšete v neděli po škole, neb toho máte co dohánět, jak vidno, nebo Vás ta částka až příliš zfascinovala.

anka ( 27. března 2016 18:11 )

podvadel Babis aby si nakradl 50 mega....kradl

rumungro ( 27. března 2016 15:07 )

Kreatůrní kreténky, kterým je diskrétnost k zákazníkovi cizí, ale pomluvy vlastní.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa