Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Ministr Bárta škrtal, lidem zbylo staveniště

Autor: Ivana Žáková - 
16. srpna 2010
22:45

Ministr dopravy Vít Bárta se pomátl! Přesně tak reagují obyvatelé z Bohumína, kteří kvůli ministrovi budou mít další dlouhé roky v centru města nebezpečné staveniště.

Bárta v pohraničním Bohumíně zastavil nejen rozestavěný strategický skřečoňský most, ale také dálnici D47 na Polsko.

Za skandální považuje Bártovo rozhodnutí nejen vedení města Bohumína, ale také další radnice na severu Moravy. Naprostá většina dopravních staveb, které Bárta zastavil kvůli úsporám, je v Moravskoslezském kraji. Prašnost tam přitom loni překročila limit 134krát! Silniční obchvaty měly situaci ve městech zlepšit.

Šokovaní zástupci kraje se proto včera vydali přímo za Bártou, ale pohořeli. Bárta jejich námitky smetl ze stolu. Zatímco ministr životního prostředí Pavel Drobil slíbil miliardy na zlepšení ovzduší včetně obchvatů měst, Bárta zastavil i stavby, které jsou hodně rozestavěné. Kalamitní stav ve městech se tak protáhne o další roky.

Zakonzervování stojí stejně jako zastavení

Jeho rozhodnutí nejvíce dopadne na Bohumín. Bárta hodlá přerušit nejen práce na posledním úseku D47, která má propojit Prahu s Ostravou a Polskem, ale také stavbu strategického skřečoňského mostu. Veškerá doprava směřující na Slovensko jezdí přes centrum Bohumína. Ve městě snad není jediná cesta, která by nepřipomínala staveniště.

Objížďka je v havarijním stavu a vede bytovou zástavbou a kolem nemocnice! „Suma potřebná pro zakonzervování dálničních úseků je téměř stejná jako na dokončení. Stát potřebuje ušetřit, ale nelze zastavit stavby v nejprašnějším kraji a před dokončením,“ rozzlobil se starosta Bohumína Petr Vícha. Stejně tak protestují obyvatelé Frýdku-Místku, kde Bárta pozastavil výstavbu obchvatu. Městem přitom denně projede 45 tisíc vozidel a obchvat je přitom pro něj absolutní prioritou.

kukulin ( 20. srpna 2010 12:10 )

Pokud staví systémem jako rozšíření Jižní spojky. V Rabakovské ulici se jeden den betonovalo a za týden to sbíječka bourala. Že to nebylo košér je patrné z toho, že kolem postavily plot vylepšený pytlovinou, aby ne ně nebylo vidět.

max898 ( 17. srpna 2010 18:11 )

Nevadí mi podnikatelé a firmy pokud to co dělají , dělají poctivě. A já si myslím , že takových je tady málo , ale zároveň netvrdím , že zde takoví nejsou. Vadí mi podnikatelé , kteří se snaží stát různě ošulit , své zaměstnance vyplácejí podprůměrně. Berou na pracovní místa důchodce za které už nemusí nic vyplácet , místo toho aby vzali jednoho z úřadu práce. Tady je prostě hlavním problémem korupce , a od toho se odvíjí prostě vše. Ted máme vládu, která to hodlá řešit , ale takových už tady bylo. Jenže dnes už je to prostředí firem tak zamotané a tak zpjaté z mafií , že se to nikdy nevyřeší. Prostě po revoluci přišlo hrozné BOOM , velká až nekontrolovatelná svoboda jejíž následky sčítáme právě ted!

ales1 ( 17. srpna 2010 16:13 )

je tam 20% nezaměstnanost nebo ne? Mimochodem, ti lidé by pracovali v čem? V podnicích, které by nic neprodávaly? Nebo by prodávaly do Ruska? Doplňte mne, jak byste si to představoval? Když vám pravičáci a najmě podnikatelé a firmy tak vadí, tak by stát měl stavět podniky a dotovat je? To bez ostnáče nejde...a už to tu bylo- ekonomicky se to moc neosvědčilo.

kukuku ( 17. srpna 2010 13:40 )

Pak asi ani neumíš číst. Co řekl Husák, máš napsané dole: "v globálu máme všetko". To je jinými slovy "zajímejte se o celek", nějaké drobné problémy nezveličujte. Ale to je dnes typické - primitivní nadávání na komunisty, ale objektivní zhodnocení toho, co se děje teď, se jaksi nekoná.

evolucius ( 17. srpna 2010 13:14 )

...nevím co řekl Husák...a je mi to putna.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa