Bárta neopustil své lidi, vzal je na ministerstvo!

Díky nové vládě a VV přišli na ministerstva lidé, kteří dříve působili v bezpečnostní agentuře ABL, založené nynějším ministrem dopravy Vítem Bártou. On sám už ale podíl ve firmě nemá, odprodal ho bratrovi.
V neděli v pořadu Otázky Václava Moravce premiér Petr Nečas odpověděl na otázku, co si myslí o množství lidí, kteří obsadili po volbách místa na ministerstvech a kteří zároveň mají svoji minulost propojenou s agenturou ABL, že je to neobvyklé.
Současnou situaci Nečas vysvětluje tím, že Věci veřejné jako nová strana narážejí na svoje personální limity. Přesto koaličním partnerům nadále věří a byl prý od VV ujištěn, že ke konfliktu zájmů nedojde.
Proč právě takovýto slib skládá strana Věci veřejné? Bezpečnostní agentura ABL, která je největší na českém trhu ve svém oboru, byla založena nynějším ministrem dopravy Vítem Bártou. Aby dokázal, že jeho práce voleného zástupce veřejnosti nebude ovlivňována soukromými zájmy, svůj podíl v ABL prodal. Svému bratrovi.
Zavázal se zaměstnancům ABL
Blesk.cz se však dostal do ruky oběžník pro zaměstnance ABL z ledna 2010, v němž generální ředitel Vít Bárta píše: "Tento krok vyvolal mnoho spekulací o tom, zda z firmy odcházím, nebo dokonce že odcházím kvůli osobním ambicím v politice. Ujišťuji Vás, že společnost, kterou jsem před 18 lety založil a věnoval
jí veškeré své usílí, abych ze vzdušných zámků vybudoval současné stabilní impérium, v žádném případě neopouštím.
S politikou přichází do styku každý z nás, já tím více, že se snažíme získávat i státní zakázky, abychom zajistili stabilitu společnosti a tím i jistotu pro vás, naše zaměstnance."
Teď stojí Vít Bárta před těžkým rozhodnutím. Zavázal se totiž svým bývalým zaměstnancům ještě v ABL: "Vědomí, že máme mnoho loajálních a letitých zaměstnanců, kteří spojili svůj život s ABL, je pro mě tím největším závazkem." Možná právě pro ně vstoupil do vysoké politiky, aby mohl "zajistit stabilitu společnosti".
Ale co slib premiérovi Nečasovi, že nebudou prosazovány osobní zájmy?
e.44 19. 07. 2010 14
2: Především by to měli být lidé od fochu. Měli by to být lidé, kteří již pracují ve státní správě několik let a mají s takovou prací zkušenosti. V stavební firmě, ve které kdysi dělala moje matka, nabrali do managementu lidi ze strojní firmy. Podle toho to taky dopadlo. Stavební firmu řídili strojní inženíři. Firma samozřejmně šla ke dnu. Pokud padne firma, je to blbé, ale stát a lid to přežije. Můžeme si totéž dovolit s ministerstvem?
Jak úředník, který dělal v bezpečnostní agentuře, může rozumět práci na ministerstvu dopravy? To , dle mého názoru, není tatáž práce.