Nový občanský zákoník: Máte zpackanou dovolenou? Reklamujte ji!

Poud vám cestovka slíbila něco, co nedodržela, braňe se!  (Autor: profimedia.cz, Blesk)
28. února 2014
09:50

Vrátili jste se ze zájezdu a máte zlost na cestovní  kancelář, která nedodržela sliby? Místo výhledu na moře jste se dívali  na oprýskanou zeď a bazén chyběl? Chtějte kompenzaci!

Cestovní kancelář odpovídá za to, že zájezd proběhne v souladu s uzavřenou cestovní smlouvou, ať už je plnění závazku na ní nebo na jiném dodavateli. „Pokud jste nebyli s něčím spokojení, v praxi se obracejte přímo na cestovní kancelář nebo agenturu, u které jste si zájezd koupili a se kterou jste uzavřeli cestovní smlouvu,“ radí právník Lukáš Zelený z dTestu. S reklamací neotálejte, máte na ni nejpozději tři měsíce od skončení zájezdu.

Pokud se zájezd z nějakého důvodu nakonec nekonal, platí stejná lhůta pro reklamaci – tedy maximálně tři měsíce ode dne, kdy měl zájezd skončit. Lhůtu si hlídejte, po jejím uplynutí vaše právo zaniká.

Jednejte už na dovolené

Jestliže vás na zájezdu nečekalo to, co sliboval katalog a cestovní smlouva, máte nárok na poskytnutí slevy z ceny zájezdu. Sleva se vypočítává podle toho, co všechno neodpovídalo původní nabídce. Pozor, vaše vytýkané nedostatky je potřeba doložit či prokázat, proto je důležité jednat už na místě.

Zajděte za delegátem a upozorněte ho na nedostatky, pokud je není možné napravit (například přestěhovat vás do jiného pokoje), pak požádejte o vystavení písemného dokladu (ten vám může vystavit i personál hotelu). Nejjednodušším způsobem je taky stav zdokumentovat – vyfoťte vybavení pokoje, chybějící balkon atd. Jako důkaz může posloužit i svědectví dalších účastníků, vezměte si na ně proto kontakt.

Nárok na slevu

Otázkou je, na jak vysokou slevu dosáhnete, vodítkem může být například frankfurtská tabulka slev. To je sazebník, ve kterém jsou uvedeny různé druhy nedostatků, se kterými se lidé setkávají na zájezdech, a k nim je uvedený způsob výpočtu náhrady. „Frankfurtská tabulka slev je sice nezávazný dokument, ale používá se u soudů v řadě vyspělých zemí. Pokud zákazník se svou reklamací u cestovky neuspěje, může se obrátit právě na soud,“ vysvětluje Lukáš Zelený z dTestu.

Příručka REKLAMACE vychází zdarma s deníkem Blesk již v pondělí 3. března.
Příručka Reklamace vychází už v pondělí 3. března!

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud