"BEA infoHUB nevznikl jen tak, inspirovali nás naši studenti, z nichž mnozí již podnikají. Dostupnost časopisů jako Harward Business Review berou jako samozřejmost, ale potřebují hlavně zázemí s dobrou konektivitou a mít možnost konzultovat své nápady," sdělil ČTK prorektor pro vnější vztahy MVŠO Michal Menšík.
Nově otevřený prostor je podle Menšíka určen k rozvoji kariéry studentů MVŠO a dalších vysokoškoláků z regionu včetně talentované mládeže ze středních a základních škol. Knihovní fond BEA infoHUBu čítá více než 4000 svazků, a to včetně cizojazyčných.
"BEA InfoHUB je přirozeně zaměřen na mladou generaci, která nejen rychle vyspívá, ale navíc se rychle vzdaluje od tradičních podnikatelských aktivit. Mladí potřebují vize a podporu, proto jsme vytvořili tento prostor, který by jim měl umožnit obstát v tržní ekonomice. Nejde jen o fyzické zázemí a technologie, ale především o možnost kontaktu s odborníky z akademické sféry a praxe," uvedl ředitel MVŠO Josef Tesařík.
Podle ředitele Okresní hospodářské komory Olomouc Radima Kašpara potřebuje region profesně zaměřené vzdělávání pro pracovníky ve firmách, čemuž má pomoci projekt BEA InfoHUB. "Komora chce pomoci, aby InfoHUB spolupracoval s malými a středními podniky. Chceme, aby talentovaná mládež našla svou příležitost v regionálních firmách, aby zde lidé zůstávali ku prospěchu celého kraje," podotkl Kašpar.