Státní zástupce Martin Tvrdík s rozhodnutím soudu nesouhlasí a podal proti němu stížnost. "Byl shromážděn spisový materiál, který je dostatečný pro spolehlivé zjištění skutkového stavu a rozhodnutí v této věci," řekl. Obžaloba se opírá o zajištěné doklady či policejní odposlechy. Několik měsíců sledovali počínání skupiny i celníci. Jeden z nákladů dokonce opatřili značkovací látkou, kterou později objevili v palivu na pumpách.

Za krácení daně hrozí obžalovaným až deset let vězení. Státní zástupce pro ně požaduje tresty od podmínek až po osmileté vězení. Většina obžalovaných vinu odmítá. Podle nich nejsou důkazy, že by něco takového dělali. Podle spisu skupina přimíchávala v letech 2009 až 2011 do nafty minerální olej. Nakupovala ho přes firmy Miroslav Staněk - Autoconnection a Rist v Německu a Rakousku a fiktivně uváděla, že ho přepravuje do jiné země, do Rumunska či Polska. Řidiči byli kvůli tomu podle obžaloby vybaveni dvojími doklady, falšované měli připravené pro případnou celní kontrolu. Dovezený olej podezřelí mísili s naftou v areálu u libereckého letiště a následně rozváželi do čerpacích stanic. Staňkova firma provozovala tři ve Smržovce, Hrádku nad Nisou a Liberci. Pančované palivo končilo i u dalších čerpacích stanic, aniž to jejich provozovatelé věděli.

Podle soudce Neumanna je nepochybné, že dovezený olej hranice republiky neopustil a Staňkovy firmy tak krátily stát na DPH. Důkazy obžaloby o využití oleje jako paliva na čerpacích stanicích Staňka ale považuje za nedostatečné. Nestačilo ani vyjádření znalce. Pro soud uvedl, že olej dovezený skupinou bylo možné do nafty přidávat podle typu v poměru od deseti do 70 procent, aniž by byl zjistitelný a docházelo k poškození motorů. Vycházel ale z obecních údajů. Soudce po policii chce, aby zjistila u dovezených olejů jejich přesné parametry a podklady dodala znalci. Policie by měla také zjistit, jak velké množství pančovaného paliva bylo možné na Staňkových čerpacích stanicích prodat. Podle Tvrdíka to nelze přesně zjistit. Argumentuje tím, že část nákladu řidiči nechávali u odběratelů mimo Liberecký kraj nebo dodali firmám jako palivo pro zemědělskou techniku.