"B.aircraft vlastní šest letadel, která se budou vracet z pronájmu u letecké společnosti, a to postupně přibližně do poloviny roku 2020. Následně poté budou nabízena k prodeji," řekl ČTK Pacvoň. Kupní cenu letadel ani přibližný odhad letiště nechtělo komentovat.

Po prodeji letadel bude stoprocentní vlastník společnosti, kterým je Letiště Praha, zvažovat další fungování podniku. Prodejem letadel však zanikne hlavní a v podstatě jediný předmět podnikání B.aircraft, žádné další aktivity podnik nemá. Dá se tak očekávat zánik společnosti.

Letadla Airbus A319 od B.aircraft si dosud pronajímají České aerolinie. Pronájmy jsou podle dopravce uzavřeny na různě dlouhou dobu, poslední z nich by měl skončit nejpozději v roce 2020. Ještě předtím budou ČSA pomocí některých pronajatých letounů zajišťovat od začátku příštího roku provoz dceřinému podniku německé Lufthansy, dopravci Eurowings, a to až do konce leasingových smluv. Pronájmy už dopravce prodlužovat dále nechce, nahradí je totiž stroji Boeing 737-800 od mateřské společnosti Travel Service.

Společnost B.aircraft vznikla v listopadu 2012 jako společný projekt ČSA a Českého Aeroholdingu. Jeho prostřednictvím aerolinie platily finanční leasing celkem 12 letadel, šest z nich společnost B.aircarft prodala již v roce 2015.

Ještě předtím na konci roku 2013 ČSA prodaly svůj 44procentní podíl ve společnosti B.aircraft za 1,17 miliardy korun tehdy mateřskému Českému Aeroholdingu, který se tak tehdy stal stoprocentním vlastníkem podniku.

Letos se uskutečnilo spojení Českého aeroholdingu a Letiště Praha, které se stalo nástupnickou společností. Český aeroholding po fúzi zanikl, jeho dceřiné firmy včetně B.aircraft tak přešly pod Letiště Praha.