Česká republika má podle zprávy Zenithu poměrně dobře rozvinutý reklamní trh. Výdaje na reklamu na jednoho obyvatele jsou v ČR téměř třikrát vyšší, než je průměr zemí střední a východní Evropy. Největším médiem je dlouhodobě televize, avšak rychle se rozšiřující vyhledávání a programatická display reklama přispívají k rychlému růstu internetové reklamy.

"Penetrace internetu je v České republice s 88 procenty jedna z nejvyšších ve střední a východní Evropě. Hlavním poskytovatelem display reklamy je i nadále Seznam, který má nejvíce uživatelů a nejvyšší příjmy z reklamy. V performance marketingu vede Google," uvedl ředitel Zenithu Jerguš Slota.

Trh s televizní reklamou v loňském roce vzrostl o 6,5 procenta a do roku 2020 se očekává další růst zhruba o pět až šest procent ročně. Největší prodejce reklamy je Media Club, který zastupuje televizní skupiny Prima a Barrandov a také řadu internetových stránek, rádiových stanic a časopisů.

Tištěná reklama v roce 2017 opět vzrostla poté, co v roce 2016 zaznamenala nárůst poprvé od roku 2010. Výdaje na reklamu v novinách se zvýšily o dvě procenta a výdaje na reklamu v časopisech o 2,5 procenta. Počet prodaných výtisků a čtenost však i nadále klesají a v tomto desetiletí se dostaly na nejnižší úroveň. Vydavatelství jako kompenzaci nižších příjmů z prodaných výtisků a nejistých příjmů z reklamy rozšiřují svá portfolia o tištěné přílohy a zvláštní vydání a produkty pro tablety, chytré telefony a čtečky.

Výdaje na reklamu v rádiu od roku 2014 rostou i přes pokles množství posluchačů většiny nejvýznamnějších stanic kromě ČRo 1 Radiožurnálu. Změna metodiky měření způsobila, že v roce 2014 se stala největší reklamní kategorií v rádiu kultura a volný čas. V loňském roce to byl maloobchodní prodej.