Američtí spotřebitelé se v poslední době odvracejí od tradičních osobních automobilů ve prospěch větších a pohodlnějších SUV a pickupů, které jsou z hlediska výrobců ziskovější.
Automobilce Ford se prodeje snížily meziročně o 3,1 procenta, přičemž v sekci osobních vozů firma zaznamenala propad o 27,7 procenta, zatímco u nákladních automobilů růst o 10,2 procenta. Prodej vozů SUV se snížil jen o 1,5 procenta.
Světlou výjimkou je společnost Fiat Chrysler Automobiles (FCA), jejíž celkové prodeje se v červenci zvýšily o šest procent, zejména díky 15procentnímu růstu odbytu vozů značky Jeep a dvouprocentnímu růstu prodejů pickupu Ram.
Toyotě spadly prodeje v USA v červenci o 2,1 procenta, prodej lehkých nákladních vozů Tacoma však stoupl o 25,7 procenta a zaznamenal nejlepší měsíc od roku 1996.
Analytici se obávají, že v druhé polovině roku automobilky možná pocítí negativní aspekty obchodní politiky prezidenta USA Donalda Trumpa. Pokud nedojde ke smíru, je možné, že se zvýší nejen ceny dovážených vozidel, ale i ceny aut vyráběných v USA.
Akcie společnosti Ford dnes ztrácejí téměř dvě procenta a FCA 2,6 procenta, zatímco akcie Toyoty o více než procento posilují.