Aktuálně se modernizují výpravní budovy v železničních stanicích Stařeč na Třebíčsku, v Bystřici nad Pernštejnem na Žďársku a Dobroníně na Jihlavsku. Pokud se podaří rychle dokončit projektovou dokumentaci a vybrat dodavatele, mohla by ještě letos začít oprava nádraží v Křížanově, Velkém Meziříčí, Přibyslavi a Ostrově nad Oslavou, uvedla Šubová. Jde o opravy v hodnotě přes 117 milionů korun.

Největší plánovanou investicí je rekonstrukce nádraží v Jihlavě za 67 milionů korun. "Zahájení prací je prozatím stanoveno na roky 2019 až 2020," řekla Šubová. Totéž platí pro nádraží v Třebíči, Světlé nad Sázavou, Sklené nad Oslavou a Jaroměřicích nad Oslavou v celkové hodnotě asi 60 milionů korun.

Ve Žďáru pracují tři policejní psovodi. Podle náměstka krajského policejního ředitele Karla Sehnala jich do budoucna bude pět. Původní prostory v budově policie v Brněnské ulici už by jim kapacitně nestačily. Umístění nové služebny je z hlediska zajištění bezpečnosti a veřejného pořádku ve městě výhodné, řekl Sehnal. Podle náměstka generálního ředitele SŽDC Tomáše Drmoly jsou prostory výhodné i ekonomicky. V budově v majetku státu nemusí policie platit nájemné, ale jen spotřebované energie.

Podle Sehnala jednala policie se SŽDC, která nádražní budovy spravuje, i o využití jiných nádraží na Vysočině. Žádná další budova ale nebyla pro potřeby policie tak vhodná, jako žďárské nádraží. Do jeho blízkosti by se v budoucnu měly přesunout i kotce s policejními psy, které jsou prozatím umístěny za městem. Do dvou let budeme jejich přemístění muset vyřešit, stojí na pozemku, kterým má vést obchvat Žďáru, řekl Sehnal.

V prvním patře výpravní budovy má policie k dispozici čtyři zrekonstruované kanceláře včetně skladu zbraní a sociálního a hygienického zázemí. "Kontaktním místem policie ale nadále zůstává její sídlo v Brněnské ulici," uvedla mluvčí policie Dana Čírtková.

První a doposud jediná policejní služebna ve výpravní budově byla podle Drmoly v Prostějově. Úprava pro potřeby policie tam vyšla asi na desetinu toho, co by stála oprava původní policejní budovy plné azbestu, uvedl Drmola. SŽDC momentálně jedná s dalšími policejními ředitelstvími, případně s městy, o využití dalších nádraží pro potřeby státní či městské policie. Služebny by podle Drmoly mohly vzniknout v Bohumíně, Břeclavi nebo Náchodě.