ČR na konci minulého roku využila minimální výši prostředků, kterou měla splnit až na konci roku 2018. "Za evropské peníze modernizujeme D1 mezi Prahou a Brnem, stavíme nové úseky jihočeské dálnice D3, karlovarskou D6 nebo obchvat Třince na silnici I/11. Na železnici pak můžeme modernizovat trať Rokycany - Plzeň a rekonstruovat železniční stanici Olomouc," uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Ministerstvo dnes zároveň oznámilo, že beze zbytku vyčerpalo 150 miliard korun z předchozího Operačního programu Doprava I, který již Evropská komise uzavřela. K dočerpání starého operačního programu výrazně přispělo i schválení šesti zbývajících velkých projektů na konci programového období. V pěti případech jde o tzv. fázované projekty, přičemž II. fáze těchto projektů se bude realizovat v rámci navazujícího programu Doprava II. Jde například o úsek D35 mezi Opatovicemi, Časy a Ostrovem nebo optimalizaci železniční tratě mezi Bystřicí nad Olší a Českým Těšínem.

Operační program doprava II do roku 2020 Česku nabízí zhruba 110 miliard korun. Česko zároveň na dopravní stavby čerpá z fondu na propojení Evropy CEF (Connecting Europe Facility). Do roku 2023 má získat 30 miliard Kč.

jsa mal