Recenze: Na Gereona Ratha čeká Tichý zabiják v odlesku filmových reflektorů

Na Gereona Ratha čeká Tichý zabiják v odlesku filmových reflektorů.
26. 11. 2018
08:00

Je tady podruhé! Gereon Rath, komisař obklopený zločinem i vlastními stíny. V pokračování úspěšné předlohy neméně dobrého seriálu Babylon Berlin.

Berlín 1930. Smrt zbožňované herečky Betty Winterové přivádí Gereona Ratha do berlínských filmových ateliérů. Mladý kolínský komisař působící na berlínském oddělení vražd brzy pozná stinné stránky hvězdného prostředí a je svědkem přelomové fáze filmové branže. Svět dobývá zvukový film a mnohým méně úspěšným při tomto přerodu ujíždí vlak: producentům, majitelům kin – i hvězdám němého filmu.

Komisař Gereon Rath v podání německého herce Volkera Brucha (38) v seriálu Babylon Berlin.Komisař Gereon Rath v podání německého herce Volkera Brucha (38) v seriálu Babylon Berlin. | MOBA, INT

Rath se během vyšetřování ocitne mezi bojovými liniemi soupeřících filmových producentů, dostane se do berlínské čínské čtvrti, do podsvětí a na samou hranici zákona. Zatímco při pohřbu Horsta Wessela vypukne pouliční bitva mezi nacisty a komunisty, musí se Rath klidit z cesty svému nadřízenému Böhmovi, který ho chce z případu odvolat... Jak se to celé vyvine, to už musí odhalit čtenář v poutavém příběhu z dílny Volkera Kutschera (55).

Pro ty, kdo četli první díl série s komisařem Gereonem Rathem Mokrá ryba (nebo slyšel ve skvělém audioknižním podání), není třeba příliš připomínat vynikající autorův styl s prvky noiru. Tentokrát je hlavní kulisou zářivý svět filmu a jeho zákulisí, atraktivní prostředí, které mělo kouzlo stejně ve 30. letech jako dnes. Stejně jako producenti připravují další řadu seriálu Babylon Berlin pro potěchu diváků, tak si užijí pokračování i čtenáři. Čeká je opět změť situací a postav, u nichž až čas (a další stránky) vyjeví, jsou-li na špatné či dobré straně.

Video Skladba Zu Asche, Zu Staub z televizního seriálu Babylon Berlin natočeného podle knihy Mokrá ryba. • VIDEO - Netflix

Příběh Tichého zabijáka je opět svěží, strhující, napínavý a čtivý. Na první pohled by se mohlo zdát, že je kniha slabší než Mokrá ryba, ale spíš je to jen tím, jak důvěrnými parťáky se Gereon a jeho stvořitel stali. Jediné, co chybí, je prvotní okouzlení novým dílem. Zůstává však pečlivě odvedená práce autora s vývojem příběhu, jeho dekoracemi i postavami. Není tak proč se obávat – i tentokrát jde o titul, který čtenář zhltne jedním dechem.

Volker Kutscher

Tichý zabiják

Vydavatel: MOBA, 2018