Smrtelná nehoda na Rychnovsku: Chodce na silnici srazilo auto

Zmatený senior jel po dálnici D8 v protisměru. Způsobil jednu nehodu.
Zmatený senior jel po dálnici D8 v protisměru. Způsobil jednu nehodu.  (Autor: AKTU.cz)
Aktualizováno -
26. prosince 2019
17:43
Autor: ČTK - 
26. prosince 2019
08:23

Řidič Škody Octavia ve čtvrtek časně ráno u Týniště nad Orlicí na Rychnovsku srazil a usmrtil chodce. Nehoda se stala na hlavní silnici číslo 11 mezi Týništěm nad Orlicí a Lípou nad Orlicí.

Mrtvý chodec je již 48. letošní obětí dopravních nehod v Královéhradeckém kraji. Za celý rok 2018 na silnicích v kraji zemřelo 18 lidí. „Podle prvotních zjištění měl z neznámých příčin do vozovky vstoupit chodec a následně se střetnout s projíždějícím vozidlem," uvedla policejní mluvčí Magdaléna Vlčková. Dechová zkouška na alkohol byla u řidiče negativní.

Kvůli vyšetřování nehody byla silnice uzavřena a řidiči museli místo objíždět. Okolnosti nehody policie dál vyšetřuje.

Počet mrtvých při dopravních nehodách v Královéhradeckém kraji letos výrazně překoná loňský rok a bude jasně nejvyšší za posledních sedm let. Dosavadních 48 mrtvých proti 18 loni představuje nárůst o 167 procent.

Nejvážnější nehodou v kraji zatím byla v polovině července srážka osobního auta s vlakem na přejezdu v Černožicích na Hradecku, při níž zemřela čtyřčlenná rodina.

žanyn ( 27. prosince 2019 12:48 )

Když se dnes člověk dívá na ten provoz na všech silnicích, tak vidí, že nejen chůze, ale i kola, mopedy a podobná vozítka jsou jen nástrojem sebevraždy. Ostatně i auta při dnešním kamionovém provozu. Bezpečný by mohl bejt pouze tank, před kterým by byl jakž takž respekt. proto tvrdím, že spoluvinu na všech těch tragediích mají i naši zákonodárci. Dávno mají existovat povinné stezky ať už pěší či cyklo pro paralelní spoje mezi obcemi a městy. A na silnici ZÁKAZ. Nakonec podobně je tomu i s přechody pro chodce. Pokud není semafor, je tragedie skoro jistá. Jinak by musela auta povinně jezdit krokem. Nikdy totiž nelze zcela odhadnout chování chodců a mnohdy vaček nejsou před vstupem ani vidět. To už bezpečnější byly přechody s předností vozidel či přecházení mimo, kdy je člověk sám automaticky ostražitější. Jinak jen semafory.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa
Osoby v pátrání