Úterý 4. října 2022
Svátek slaví František, zítra Eliška
Oblačno 14°C

Ke čtvrté dávce má přesvědčit kampaň za 50 milionů. Válek vyloučil drakonická opatření a zavření Česka

Aktualizováno -
15. srpna 2022
16:50
Autor: ČTK, jan - 
15. srpna 2022
06:42

Heslem nové kampaně ministerstva zdravotnictví na podporu pokračování očkování proti covidu-19 bude "Očkujeme se pro život beze strachu" s podtitulem "Zdraví přeje připraveným". Novinářům koncept kampaně dnes představili zástupci ministerstva. V létě se nová kampaň objeví na sociálních sítích, v médiích začne na konci září. Podle průzkumu úřadu má zájem o čtvrtou dávku 38 procent populace, pětina není rozhodnutá. Lidé by podle ministra Válka mohli mít od října jeden antigenní test zdarma bez žádanky. Vyloučil přísná protiepidemická opatření kromě roušek. 

„Očkování se pravděpodobně bude muset opakovat tak dlouho, dokud ten virus s námi bude,“ řekl na dnešní tiskové konferenci ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP 09). Připomněl také, že ministerstvo doporučuje nošení respirátorů nebo roušek na rizikových místech jako jsou zdravotnická zařízení a zařízení sociální péče. Zavedení plošné povinnosti nošení respirátorů či roušek však striktně odmítl. Jejich povinné nošení hrozí pouze ve zdravotnických a pečovatelských zařízeních.

Zároveň uvedl, že pro případ rozšíření těžkého průběhu nemoci bude naskladněn dostatek antivirotik. „Antivirotika jsou účinná, dneska máme jasné protokoly, jak ta antivirotika nasadit bez ohledu jestli pacient je nebo není očkován ve chvíli, kdy ten průběh je závažný.“

„Jsme připraveni na podzimní vlnu, která bezesporu přijde. Pravděpodobně o něco později, než jsme čekali,“ doplnil ministr. Zopakoval, že ministerstvo rozhodně nebude zavádět nějaká drakonická opatření. „Znamenaly jen obrovské ekonomické ztráty,“ dodal. Rovněž vyloučil možné vyhlášení nouzového stavu.

Cílem je dle Válka zajištění kvalitního očkování zdarma, spolehlivých a dostupných testů a dostupné množství léků pro osoby, u nichž se objeví těžší průběh.

Kampaň bude podle ředitele odboru komunikace Ondřeje Jakoba cílená nejen na očkování proti covidu, ale i proti chřipce a dalším onemocněním. „Neslibujeme konec  covidu, ale chceme přesvědčit lidi, aby se šli přeočkovat, aby se šli i prvotně například naočkovat a tím zabránili přeplněnosti nemocnic, zdravotní situaci a například i dalším lockdownům,“ uvedl. Zmínil rovněž, že kampaň vznikala odborně po konzultacích s marketingovými specialisty, epidemiology a zdravotnickými odborníky. Celkově by kampaň dle jeho slov měla vyjít na částku v blízkosti 50 milionů korun.

Podle Ondřeje Jakoba bude druhá část kampaně spuštěná flexibilně. „Úplně přesně nevíme, kdy se objeví nová vlna covidu a úplně přesně nevíme, kdy budou nové vakcíny,“ uvedl.

Dnes ministerstvo představilo základní koncept kampaně, kterou připravila reklamní agentura McCann-Erikson. Hodnotu zakázky neuvedlo, jde ale o tendr do dvou milionů korun. Kampaň by měla být podle dřívějších informací v televizích a rádiích, v tisku, na webu, venkovních reklamách a sociálních sítích. Pro nákup mediálního prostoru ministerstvo vyhradilo 30 milionů korun. Nabídky v této veřejné zakázce přijímá podle Jakoba do středy.

Dosavadní komunikace ministerstva zdravotnictví o koronaviru byla často kritizovaná, podle kritiků začala pozdě nebo slibovala „tečku za koronavirem“, což se později ukázalo jako nereálné kvůli mutování viru.

Podle údajů ministerstva zdravotnictví má od zahájení očkování koncem prosince 2020 kompletní vakcinaci proti covidu v ČR téměř 6,9 milionu lidí, tedy zhruba 65 procent populace. Proočkovanost seniorů je vyšší než 90 procent, u mladších lidí klesá. Posilující dávku má asi 63 procent těch, kteří již byli očkováni, další přeočkování, které je dostupné od 18. července, dostalo zatím necelých 100.000 lidí.

Od dnešního dne se zájemci o očkování mohou registrovat na webu ceskoockuje.cz, kde se rovněž mohou dočíst, na jakém principu vakcíny proti koronaviru fungují. „Máme představu, že od září nebo října by se začalo více očkovat na těch jednotlivých očkovacích místech,“ uvedl náměstek ministra zdravotnictví Josef Pavlovic. Očekává, že zvýšení návštěvnosti přitom přispěje plánovaná kampaň. „20 procent populace je nerozhodnuto, a na ty právě bude cílit informační kampaň.“

 

Video  Tisková konference ministra zdravotnictví Vlastimila Válka ke čtvrté dávce očkování proti covidu.  - ČTK/Blesk
Video se připravuje ...

krapotkin ( 20. srpna 2022 10:58 )

Tak na už mají taky plán - nakoupí se jeden F35 a zaplatí se půl hodina cvičného letu.

Jirik-ta ( 17. srpna 2022 13:31 )

Je konec: CDC říká, že lidé vystavení covid-19 již nemusí být v karanténě
Pokud se vám podařilo zachovat si v tomto hrozném období integritu, gratulujeme! Jste jednou z rockových hvězd tohoto příběhu. Jste pevná osobnost, která má odvahu a stála pevně a vzpřímeně, když na tom nejvíce záleželo.😂

Avelino ( 16. srpna 2022 07:58 )

Buďte rád, třeba vám to proti vaší vůli zachrání život....

BobyNo1 ( 16. srpna 2022 06:33 )

"Očkujeme se pro život beze strachu"
Docela dobrý slogan, který skutečně platí, jakmile "díky" temné tinktuře upadne ovčan do kómatu.

Kopyto ( 16. srpna 2022 04:05 )

Kdo chce půjde se očkovat, kdo ne, tak ho žádná kampaň nepřesvědčí, úplně zbytečně vyhozené peníze, myslím že by šly využít jnak. Můj názor.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa