Sobota 26. září 2020
Svátek slaví Andrea, zítra Jonáš
Zataženo, déšť 10°C

Třetina Čechů plánuje podzimní výlet v tuzemsku. Láká je příroda i lázně, tvrdí průzkum

Autor: ČTK - 
4. srpna 2020
15:50

Podzimní dovolenou nebo vícedenní výlet v tuzemsku plánuje podle červencového průzkumu státní agentury CzechTourism 35 procent Čechů. Nejčastěji chtějí volný čas trávit v přírodě, ve wellness a v lázních. Lidé se chtějí vydat především do Jihočeského, Jihomoravského a Středočeského kraje. Ještě více turistů má k podzimním cestám po České republice nalákat další fáze kampaně #světovéČesko. Agentura o tom v úterý informovala v tiskové zprávě.

Odpočinek formou procházek v přírodě nebo ve wellness na podzim plánuje zhruba 40 procent Čechů. Památky nebo zábavní parky hodlá navštívit 28 procent lidí, aktivní dovolenou jako pěší, horskou nebo cykloturistiku zvažuje necelá čtvrtina respondentů. Za poznáváním měst, gastronomií a kulturními akcemi se chce na podzim vydat zhruba devět procent Čechů.

„Společně s regiony chceme představit široké spektrum možností, které pro podzimní dovolenou nebo prodloužený víkend Česko skýtá, a vzbudit tak zájem o podzimní cestování u dalších lidí,“ uvedl ředitel CzechTourism Jan Herget. K tomu má posloužit druhá část mediální kampaně #světovéČesko, ve které vystupují čeští sportovci Jaromír Jágr, Ondřej Synek, Jaroslav Kulhavý nebo Gabriela Koukalová.

Agentura zahájila podporu domácího cestovního ruchu na svém portálu Kudyznudy.cz už v dubnu, zhruba v polovině června se naplno spustila připravená kampaň. Zahrnuje dramaturgickou spolupráci na cestovatelských a dalších televizních a radiových pořadech. Od srpna ji doplnily spoty v České televizi a na TV Seznam. Od září přibude venkovní reklama a články v tisku i na internetu.

Video Lázeňská inspektorka: Františkovy Lázně a komfort hotelu Pawlik - Nikola Forejtová

Na projektu spolupracují také influenceři Lukáš Hejlík a Nikol Štíbrová a patří do něho také například výstava fotografií s motivy neobjevených destinací na Pražském hradě. Portál Kudyznudy.cz také spolupracuje na letní kampani společnosti T-Mobile Spolu po magentové, do konceptu patří i spolupráce s Českými drahami nebo projekt Dobré věci stojí za to objevit společnosti Starobrno.

Cestovní ruch každý rok do veřejných rozpočtů odvádí více než 125 miliard korun a podle agentury CzechTourism vytváří tři procenta hrubého domácího produktu ČR. Podle průzkumu Asociace hotelů a restaurací ČR hoteliéři v hlavním městě i regionech na září a říjen počítají s obsazeností mezi 20 a 30 procenty.

Video Lázeňská inspektorka: Co nabízí karlovarský Thermal. - Nikola Forejtová, Jan Jedlička

Ministerstvo pro místní rozvoj chce vynaložit dvě miliardy korun na mediální reklamu na podporu domácí dovolené. Materiál na konci července poslalo podle serveru Zdopravy.cz do meziresortního připomínkového řízení. Následně ho ale ze systému vymazalo s tím, že bude ještě přepracován. Návrh vyvolal kritiku opozice i zástupců cestovního ruchu.

Video „Češi letos vyhledávají pobyty v přírodě. Praha je neláká,“ říká hoteliér Bára. - Markéta Volfová, Lukáš Červený

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud