Právník jasně: Kdy nemusíte cestovce platit storno a vše o zákonu „Lex voucher“!
Cestovní kanceláře, u kterých má řada zákazníků objednané zájezdy, se ocitají pod velkým tlakem. Kdo ponese následky a nezůstane nakonec černý Petr v ruce zákazníka? Jak postupovat a s čím počítat při řešení dovolené?
„Pokud cestujete »po vlastní ose«, je vaše situace trochu komplikovanější v tom, že se musíte obrátit na několik různých osob – typicky např. na poskytovatele vašeho ubytování – a řešit s nimi tuto situaci individuálně,“ říká advokát Ondřej Preuss z Dostupný advokát.cz.
Za odstoupení od smlouvy storno
Cestovní kanceláře nabízejí svým klientům různé možnosti, od přesunutí termínu přes náhradní zájezd až k poukazu na dovolenou v dalším roce. Pokud ale chcete od smlouvy odstoupit »jednou provždy«, musíte počítat se storno poplatky.
„Zájezd se tím zruší a vám budou vráceny peníze, které jste za něj zaplatili, ovšem s výjimkou případného storno poplatku, který může v mnoha případech být vysoký,“ vysvětluje JUDr. Preuss. Výši storna budete mít ve své smlouvě.
Kdy nemusíte platit?
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.