Pondělí 3. října 2022
Svátek slaví Bohumil, zítra František
Oblačno, déšť 16°C

Mluvčí ŘSD o šílených nehodách na českých dálnicích: Jsou na vině silnice, nebo šoféři?

Video se připravuje ...
Aktualizováno -
16. srpna 2022
15:46
Autor: Markéta Volfová - 
16. srpna 2022
14:00

České silnice podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla patří mezi nejbezpečnější, především díky mentalitě českých řidičů.  „Na rozdíl od velké části Evropy, když mám příležitost se podívat jinde, tak český řidič jezdí slušně, rozumně, zodpovědně. Dokonce si myslím, že český řidič je v Evropě jeden z nejlepších, pokud jde o zipování, takže na českého řidiče já nedám dopustit,“ uvedl v Epicentrum Blesku. Nešvary jako jízda v levém pruhu či tlačení se na vůz před sebou prý nejsou v povaze místních šoférů.

Dopravní zácpy a občasná nedostupnost podle něj vznikají zejména ze dvou důvodů. Buď jde o dopravní nehodu nebo zrovna probíhá rekonstrukce vozovky. Zdání rychlejší dopravy na zahraničních dálnicích podle Rýdla nemá reálný základ, jelikož vychází z izolované zkušenosti. Časté stavební práce na silnicích a dálnicích pak považuje za známku kvalitní péče o komunikace.

Nákladní doprava podle Rýdlových slov za zvýšenou nehodovost nemůže. „Vždycky je to o řidiči. My se přetrhneme, uděláme všechno pro to, aby k tomuto na dálnicích nedocházelo. Poskytujeme maximální podporu, všechny myslitelné papíry, technické protokoly, normy, technické předpisy dáváme policii, která vyšetřuje tu nehodu. My nejvíc chceme skutečně přesně stanovit, proč k tomu mohlo dojít, protože dálnice je vždycky nejbezpečnější komunikace,“ dodává s tím, že velkou mírou bezpečnosti přispívá oddělení směrů dopravy svodidly.

Problémy s kamiony vyřeší dostavění sítě

Velký počet kamionů na českých komunikacích celkově přičítá poloze Česka ve středu Evropy a množství důležitých dopravních uzlů vedoucích přes naše území. „To nejlepší, co s tím můžeme udělat, je velmi hbitě dostavět dálniční síť,“ nastiňuje možné řešení. Zvýšení mýtného pro dopravce do budoucna nepovažuje za pravděpodobné, jelikož by vedlo k výraznému zdražení zboží.

„Kamiony jsou nějakou realitou. Je to stav současné společnosti a ekonomiky a není to otázka jenom jestli to v České republice děláme dobře, protože přes nás jezdí i spousta cizích značek. Sloužíme jako středoevropská dálniční křižovatka,“ dodává.

Rekonstrukce dálnice D1 Rekonstrukce dálnice D1 | Archiv Blesku

bcase ( 16. srpna 2022 21:21 )

Nejsem fanda "kvality" ani technickych parametru D1, celou ji rozkopali, menili stredova svodidla instalovala se centralni paterni opticky sit? Silne o tom pochybuji, protoze neexistuje dodnes dynamicke dopravni znaceni, snizujici nebo zvysujici rychlost v miste, kde je to potreba nebo v urcitych mistech rozsiruji pocet jizdnich pruhu o odstavny. Dalnice se da projet i vyssi rychlosti nez 130 km/h, ale pretizena sit kamionu co jezdi ve vlacku, kdy se pak navzajem predjizdi i nekolik km, dale ridici amateri, co neodhadnou rychlost prijizdejiciho vozidla a zacnou predjizdet, nedavaji znameni o smeru jizdy a auto jedouci 129, predjizdeji rychlosati 130 km/h, i ridici luxusnich aut, co neumi zparovat mobil s handsfree telefonuji za jizdy s mobilem v ruce atd. Takze za mne problem je hlavne v ridicich.

tom999 ( 16. srpna 2022 20:18 )

Ministerstvo dopravy prý do roku 2025 rozšíří dálniční síť v Česku o 200 kilometrů. /2022/

Dosud se přitom průměrně staví 17 kilometrů ročně.

2020 - Počet aut v ČR stoupl o 140.000 na 6,13 milionu ....

2015 - v Česku se ke konci roku 2015 meziročně zvýšil o 221 311 vozů na 5,16 milionu.....¨

2010 - V ČR jezdí už 4,5 milionu aut .....

forrrrrr - - -

Jak rostla dálniční síť v jednotlivých desetiletích


-- 1971–1980: 343 km
(úseky dnešních dálnic D1, D2, D4, D7, D10, D35 a D46)

-- 1981–1990: 218 km
úseky dnešních dálnic D0, D1, D4, D5, D6, D7, D8, D10, D11, D35, D46, D56)

-- 1991–2000: 201 km
(úseky dnešních dálnic D0, D1, D3, D5, D6, D8, D35, D48, D52)

-- 2001–2010: 378 km
úseky dnešních dálnic D0, D1, D3, D4, D5, D6, D8, D11, D35, D48, D52)

-- 2011–31. 10. 2019: jen 129 km !!
(úseky dálnic D1, D3, D4, D6, D7, D8, D11, D48)

V roce 2020 bude v Česku otevřeno jen 21 kilometrů nových dálnic....

Rok 2021 obohatil dálniční síť o téměř 47 kilometrů....

V roce 2022 má v Česku otevřít 25 kilometrů nových dálnic.....

tom999 ( 16. srpna 2022 19:57 )

Historie dálničního stavitelství u nás: Ostuda v celé Evropě

O kvalitní dálniční sítí na území Česka snil Baťa, po něm nacisté, pak dlouhá léta komunisté a posledních více než 30 let tomu není jinak....

++ Dálnice D1 stále ještě není hotová

S velkou slávou se znovu začalo stavět v roce 1967, ale málo se ví, že s obnovením dálničních staveb u nás se začalo už dříve, v roce 1960.....

+++ Dálnice D3 jen tak nebude

++ Dálnice D4 bude snad za tři roky - 2024

+++ Dálnice D6 bude možná za 6 let - 2027

++ Dálnice D7 se staví už od roku 1960 - mozna 2027

+++ Dálnice D11 mohla být už před deseti lety - A jestli se do Polska svezeme v roce 2027, tak budeme rádi. Přitom se se stavbou začalo v roce 1978 a už v roce 1985 se jezdilo k Třebestovicím a v roce 1990 k Poděbradům......

++ Dálnice D35 možná bude v roce 2028

+++ Dálnice D48 má ulehčit Ostravě - mozna 2028 .... atd.atd.

tom999 ( 16. srpna 2022 19:46 )

to je zase b l a b o l . . . . . . . .
staci se podivat na nase "profiky" - Policejní superauto bouralo s protokolářem prezidenta Zemana -
30. května 2017 V supersportovním policejním voze BMW i8, které havarovalo v pondělí večer na Brněnsku, seděl? jako? spolujezdec? zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš...

V CESKU SE jezdi pomalu !?! jen kvuli tomu, ze je mnoho aut - ale malo silnic !!!!!!

krapotkin ( 16. srpna 2022 17:45 )

Opálení jezdí většinou bez řidičáků.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa