Téměř v polovině svého zkušebního provozu je elektrobus, který má dosud najeto 38 249 km. „Řada lidí stále vnímá elektromobilitu spíše jako science fiction, ale jsem přesvědčen, že jde o technologii, které bude patřit již velmi blízká budoucnost. Brzy oceníme, že jsme nezaspali dobu a jsme připraveni,“ řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.

Elektrobus se nabíjí při provozních přestávkách během dne z tramvajové trakční sítě prostřednictvím tzv. dvoupólového pantografu. Provoz začal 1. září a 2015 a původně byl plánovaný jen na rok, teď to ale vypadá, že se prodlouží o další rok. Celoelektrický unikátní vůz je zcela bezemisní a je vybaven elektrickým topením. Plnohodnotný provoz zvládl i při mrazivých teplotách.

Dopravní podnik plánuje dopravu elektrobusy rozšířit. „Konkrétní kroky z hlediska případného nákupu elektrobusů budou silně závislé na získaných technických, provozních i ekonomických zkušenostech z probíhajícího zkušebního provozu,“ řekl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

Elektrobus je denně v provozu od půl páté ranní až do jedenácti večer. V pracovní dny jezdí na pravidelné lince číslo 213 z Želivského přes Spořilov až na Jižní Město. A o víkendech na lince 163 z Želivského přes Štěrboholy do Sídliště Rohožník. Od října loňského roku jezdí vozidlo s vytápěním elektrickým topením, jehož nastavení je průběžně optimalizováno.

Fotogalerie
3 fotografie