Podle schváleného dokumentu je cílem projektu nahradit současné naftové autobusy ekologičtějšími elektrickými vozy. Přesný rozsah nabíjecí a napájecí infrastruktury bude upřesněn ve vypracovaném projektu a trasa trolejbusu bude zkoordinována se zamýšlenou tramvajovou tratí z Dvorců na Budějovickou.

Podnik bude při provozu trolejbusu využívat takzvané dynamické nabíjení. To znamená, že troleje nebudou vystavěny po celé trase, ale jen ve vybraných úsecích. Zbytek cesty pojedou na baterie. Týkat se to bude třeba větších stoupání a úseků náročných na spotřebu elektrické energie.

Předběžně se na trase počítá s 14,5 kilometru vedení v úsecích Podolská vodárna – Pankrác – Poliklinika Budějovická – Dobeška. Vozy se budou nabíjet na Dvorcích a počítá se s využití tramvajové měnírny Podolí. Nová měnírna bude vystavěna na Ryšánce a bude sloužit pro napájení trolejbusové trati a výhledově také k napájení jižní části tramvajového okruhu v Jeremenkově ulici. Proměnou projde tramvajové obratiště u Podolské vodárny.

Anketa

Žili byste raději v Praze, nebo Brně?

Praha
Brno

Na kolik přesně vybudování tratě vyjde, zatím nelze říct. Záležet bude na konkrétní podobě projektu a na soutěži na zhotovitele. „Budeme ale usilovat o to, abychom pro tuto akci získali nějaké peníze z evropských fondů,“ řekl primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti).

Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz na podzim roku 1972.

Fotogalerie
8 fotografií