Na otevření pražské pobočky Popeyes čekali lidé ve frontě již od rána. První tři návštěvníci dostali poukázku na kuřecí sendvič zdarma každý den po celý rok. Zástupci podniku na slavnostním otevření v 10:00 uvedli, že uvedená trojice mladíků čekala přede dveřmi pobočky 26 hodin.

Podle Kotrbáčka bude pobočka na Václavském náměstí patřit určitě mezi prodejny s největším obratem v ČR i ve střední a východní Evropě. „Konkurenční značky na Václavském náměstí mají také právě v této lokalitě nejvýkonnější prodejny v celém regionu,“ doplnil. Popeyes otevírá svou restauraci těsně v sousedství pobočky řetězce KFC. V dalších měsících chce firma otevřít jednu restauraci v Brně a další pobočku nedaleko Prahy.

Na český nebo středoevropský trh však zvažují vstup i další koncepty rychlého občerstvení, uvedl Kotrbáček. V posledních letech fungovaly řetězce podle něj dobře, i když maloobchodní trh procházel mnoha výzvami. Novým trendům přizpůsobují například svůj design a hledají inovace. „Dobrým konceptům rychlého občerstvení se v České republice opravdu daří a i ve srovnání se zahraničím jsme na tom dobře. Centrum Prahy navíc těží ze zahraniční klientely, kterou v takové míře žádná další středoevropská města nedokážou nabídnout,“ dodal.

V Česku jsou nejrozšířenější restaurace rychlého občerstvení KFC se 120 podniky a McDonald's, který naposledy otevřel 117. podnik. Na trhu je také například Burger King nebo Pizza Hut.

Anketa

Žili byste raději v Praze, nebo Brně?

Praha
Brno

Rychlé občerstvení v Česku

Koncept rychlého občerstvení do tehdejšího Československa přinesla firma McDonald's. První pobočku otevřela v Praze v roce 1992. V roce 1993 stál její typický produkt Big Mac, který se prodává po celém světě, 50 korun. Nyní stojí 105 Kč. Do cen se promítla rostoucí inflace, takže od začátku loňského roku typický sandwich zdražil již třikrát. Na začátku loňského roku stál 89 Kč. Ze základní nabídky řetězce loni stoupla mimo jiné cena cheeseburgeru z 33 Kč na 42 Kč. Do roku 2012 stál 20 Kč, současná cena je tedy nyní více než dvojnásobná.

McDonald's má v ČR ve srovnání se Slovenskem více podniků na počet obyvatel. V ČR má 117 poboček, což odpovídá jedné restauraci na zhruba 91 000 obyvatel. Na Slovensku jich firma provozuje 40, což odpovídá jednomu podniku na 136 500 lidí. Ve Velké Británii připadá jedna pobočka na necelých 49 000 obyvatel. Nejvíce poboček, přes 13 400, je v USA, takže jedna restaurace připadá na zhruba 24 500 obyvatel.

Fotogalerie
21 fotografií