Tramvajové linky jsou klíčovou součástí veřejné hromadné dopravy v Praze, která je pak opěrným bodem dopravního systému metropole. Proto podporujeme prodlužování těch existujících a budování nových, a to i v závislosti na rozrůstání obytné zástavby. Razím vizi, že všechny druhy dopravy mají mít podporu hlavního města a Pražané mají mít volbu si vybrat, co každému z nich vyhovuje,“ uvádí primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda (ODS).

Pražská tramvajová síť má od 13. října celkem 146,3 kilometrů. Otevřením úseku mezi Holyní a Slivencem byla dokončena druhá a závěrečná etapa výstavby tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec. Velkorysá točna na konečné zastávce Slivenec napovídá, že dál se už tramvajová trať prodlužovat nebude.

Budoucí význam nového tramvajového úseku

V těsné blízkosti nové tramvajové trati momentálně probíhá stavba obchodního centra Kaufland. V budoucnu by na konečné zastávce mělo vyrůst i záchytné parkoviště se 120 až 150 parkovacími místy, která budou moci využívat lidé z regionů. Počítá se i s kolárnou.

Dále by měla v blízkosti nového úseku tramvaje vyrůst obytná zóna. „Víme, že na Barrandově vznikne nové bydlení pro asi 8 000 Pražanů a současně s bytovou výstavbou se rovnou naplánuje a postaví i dopravní infrastruktura, aby se místní mohli díky tramvaji dostat pohodlně a rychle do školy, do práce nebo na nákup. Díky tomu bude místo dobře fungovat, a lidem se tu bude dobře žít,“ uvádí Radka Šimková (PRAHA 5 SOBĚ), starostka městské části Praha 5.

„Příklad nové tramvajové trati Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec je nejen ukázkou koncepčního plánování, o které se poslední tři roky snažíme, ale také ukázkou, jak by se správně měla stavět tramvajová infrastruktura. Nejdříve má vzniknout trať jako základ budoucího bulváru, a teprve kolem něj nová čtvrť. Dnes je postaveno náměstí Olgy Scheinpflugové, na něm dokončeny bytové domy, máme zprovozněnu tramvajovou trať, kolem které se dál bude rozrůstat nová čtvrť. Noví obyvatelé se sem budou stěhovat už do čtvrti s fungující kapacitní dopravní obsluhou,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního a strategického rozvoje.

Tramvajový boom

Letos Praha skutečně zažívá tramvajový boom. Na konci června jsme zprovoznili bezmála dva kilometry dlouhou novou trať do Libuše, dnes otevíráme trať do Slivence včetně smyčky a příští týden předáme do užívání důležitou trať Divoká Šárka – Dědina. Děláme vše pro to, aby pokračoval i v dalších letech a tramvajové trati se propojily po celém obvodu města do tramvajového okruhu,“ uvádí Zdeně Hřib (Piráti), 1. náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Zároveň se dokončuje Dvorecký most, který bude součástí tzv. tramvajového okruhu. Dále je v plánu vrátit tramvaje na horní část Václavského náměstí a v příštím roce by mělo dojít k prodloužení trati na Pankráci k obchodnímu centru Arkády.

Video
Video se připravuje ...

Zahájení provozu závěrečné etapy tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec 

Fotogalerie
19 fotografií