Dopravní podnik si může mnout ruce, půlkilometrový úsek z Holyně do Slivence se podaří postavit téměř o 136 milionů levněji, tedy asi o 37 %, než počítal původní projekt. Na stavbu přišlo hodně nabídek a cena se podařila vyjednat opravdu výrazně nižší oproti původnímu očekávání.
„Asi 190 milionů bychom chtěli získat z evropských fondů,“ prozradil technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský. Předpokládaný termín dokončení nového úseku je už letos v říjnu.""
Smyčka pro 10 tramvají
Zatímco v současné době musely do Holyně jezdit obousměrné tramvaje, protože zde byla tramvaj ukončena úvratí, ve Slivenci naopak bude vybudovaná 600 metrů dlouhá smyčka, kam se vejde až deset tramvají. „Díky tomu se nám uvolní obousměrné tramvaje, které budeme potřebovat jinde, například na nyní dokončované trati z Modřan do Libuše, kde bude také po nějakou dobu pouze úvrať,“ říká Šurovský.
Dopravní podnik také má v plánu přímo u smyčky ve Slivenci postavit P+R parkoviště až pro 160 aut, od smyčky směrem k podchodu pod ulicí K Barrandovu dopravní podnik postaví také chodník, který na druhé straně ulice naváže na již vybudovanou stezku pro pěší a cyklisty vedoucí k zástavbě v centru Slivence.
Moderní čtvrť na kraji Prahy
„Konečně napravujeme to, co se v Praze desítky let dělalo, tedy, že se nejdříve stavěly byty a až pak se řešilo, jak se jejich obyvatelé budou dostávat do centra města. Většinou se tak museli spoléhat na autobusy nebo auta, což rozhodně není přístup, který bychom chtěli opakovat. V okolí nové trati vyroste nová městská čtvrť pro 8 000 lidí. V okamžiku jejich nastěhování už tam ale budou mít přivedenou tramvaj,“ vysvětlil dosluhující náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). V současné době jezdí do Holyně tramvaj číslo pět, po dokončení by pak mohla přibýt i linka číslo 4, kterou dopravní podnik nasazuje ve špičkách pracovních dní.
Takto dopadne člověk, který se za jízdy nedrží a tramvaj prudce zabrzdí. Veronika Foltová