Podle Martina Šubrta z organizace Ropid by trať na Václavském náměstí nebyla přeplněna tramvajemi. Jezdily by tudy pravděpodobně tři standardní tramvajové linky. Množství vozů by odpovídalo ani ne polovině počtu tramvají projíždějících nyní Vodičkovou a Jindřišskou ulicí přes střed náměstí. Budoucí hustotu provozu lze podle Šubrta přirovnat například k provozu u Botanické zahrady v Podskalí, kde projíždí několik linek do Nuslí, Vršovic a na Spořilov.
Z Muzea na Vodičkovu tramvají: Do horní části „Václaváku“ se vrátí koleje, radní schválili zpracování projektu

Neovlivní průjezd magistrálou
Křížení tramvajové trati s magistrálou u Národního muzea podle Šubrta automobilový provoz nijak výrazně neovlivní. Šubrt řekl, že u muzea na křižovatce svítí zelená chodcům zhruba 30 sekund. Za tu dobu podle něj křižovatkou stihnou projet až čtyři tramvaje. Dopravu na magistrále podle něj nejvýznamněji ovlivňuje křížení na náměstí I.P.Pavlova.
Město bude muset při návratu tramvají na náměstí vybudovat trolejové vedení a koleje a napojit je na Vinohradskou třídu i trať, která kříží střed náměstí. V horní části má vzniknout nová zastávka. Dořešit je ještě nutné souběh s budováním kolektoru, v němž jsou inženýrské sítě.