Proměna autobusového nádraží Na Knížecí je spjata s projektem na vznik takzvaného Terminálu Smíchov, který by měl zásadním způsobem proměnit dopravu skrze pátou městskou část i vůbec podobu Smíchovského nádraží.

Jedenáct typů dopravy by mělo být sdruženo prakticky pod jednou střechou, díky čemuž by do budoucna měl na Smíchově vzniknout moderní terminál. Seznámit se s jeho podobou mohou obyvatelé v prostorách Malé galerie vedle smíchovské radnice, kde jsou základní informace o projektu včetně vizualizací k vidění prakticky do konce června.

Terminál pro 21. století

„Jedná se o první vlaštovku toho, jak by v Praze mohly vypadat přestupní terminály 21. století,“ uvedl při zahájení výstavy ředitel sekce infrastruktury Marek Zděradička z Institutu plánování a rozvoje hl. m. (IPR). Podle něj by si podobnou pozornost zasloužily například i dopravní uzly městské dopravy na Černém Mostě nebo na Zličíně.

Video
Video se připravuje ...

Odborníci představují nový projekt Smíchovského terminálu. Jiří Marek

V současné době je dopravní uzel na Smíchově rozprostřen mezi smíchovské vlakové nádraží a autobusové nádraží Na Knížecí. Přestupy mezi jednotlivými druhy dopravy jsou komplikované a pro cestující nekomfortní. Výstavba nového terminálu, který už odsouhlasil i magistrát, je proto klíčovým řešením. Měl by být součástí celkové proměny území bývalého smíchovského karga ve Smíchov City, jehož investorem je developer Sekyra Group.

Autobusy, metro, tramvaje i lodě?

Blíže s projektem seznámil veřejnost při představení výstavy architekt Jaroslav Wertig ze studia A69 – Architekti, které bylo zpracovatelem studie. „Výstava stručně upozorní na základní myšlenky celého projektu, kterými je přemostění kolejiště železnice, vznik nového terminálu s parkovištěm P+R nebo také vznik celoměstsky významné budovy, která by stála v čele nového reprezentativního náměstí namísto autobusového nádraží, které by se přestěhovalo,“ uvedl.

Klíčovým pro projekt je právě zmíněné přemostění železnice. Vzniklá platforma by převzala silniční dopravní obslužnost. Naopak se zruší pěší lávka přes kolejiště. Architekt dále promluvil o tom, že v určité úvaze připadá i napojení terminálu na říční dopravu, protože bude stát nedaleko Vltavy. Nad tímto záměrem však zůstává viset otazník, zrovna tak jako nad tím, kdy by se projekt mohl uskutečňovat. S jeho podobou a podrobným vysvětlením se však můžete seznámit už dnes.

Kde: Malá galerie v budově radnice Prahy 5, Štefánikova 13 a 15.
Kdy: Do 28. června, od úterý do pátku v čase 13–18 hodin.
Vstupné: Volné.

Fotogalerie
19 fotografií