„Dlouhodobě se potýkáme s problémem nevhodně zaparkovaných jednostopých vozidel, a to je hlavní důvod pro hledání řešení, které nám pomůže uvolnit chodníky pro chodce a také často přetížená parkovací stání pro auta. Ve spolupráci s experty jsme vytipovali vhodná místa, která zaparkování osobního automobilu neumožňují, ale pohodlně pojmou čtyři až šest kol, motorek či skútrů,“ uvedl radní Ondřej Mirovský (Zelení).

Naposledy vyznačila radnice stání v Kostelní ulici u vstupu do Letenských sadů. Řidiči skútrů mohou své stroje zaparkovat mimo jiné v Bubenské a Jankovcově ulici, na Ortenově náměstí nebo ve Strojnické. Zájem majitelů skútrů podle Vokuše roste především v dolních Holešovicích. „Aktuálně projednáváme doplnění dalšího sdíleného parkování v Jankovcově ulici a také v ulici Komunardů,“ řekl Vokuš.

Příjmy z parkovacích zón

V ulicích sedmé městské části fungují parkovací zóny. V loňském roce v nich bylo vybráno po odečtení nákladů a daně zhruba 41,7 milionu korun, které si magistrát a radnice dělí rovným dílem.

Zóny má na starosti městská firma Technická správa komunikací (TSK) a parkovací oprávnění vydávají radnice. První regulace parkování začala v 80. letech 20. století v Praze 1. Takzvané modré zóny byly poprvé zavedeny v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny do dalších částí Prahy. Ne ve všech městských částech ale platí po celém jejich území, ale pouze v částech. To je případ například Prahy 4, 5 nebo 8.

Video
Video se připravuje ...

Podcast: Holešovické Výstaviště vstává z popela. „Pořád má význam,“ říká jeho šéf. • VIDEO Blesk – idh

Fotogalerie
6 fotografií