Stavební kontroly kvality betonáže v minulých dnech odhalily problémy se superodolným UHPC betonem, který má prodloužit životnost mostu o desítky let. „Na některých místech bylo při důsledné kontrole identifikováno několik lokalizovaných a ohraničených oblastí, kde nedošlo k dokonalému spojení vyrovnávací vrstvy z UHPC a povrchové vrstvy původní konstrukce,“ řekl Blesku náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Je to velký problém? „Nejedná se o nijak výjimečný jev,“ ujišťuje Scheinherr.

Odklad nebude

Komplikace podle náměstka nemají ohrozit ukončení stavebních prací na nejdůležitější dopravní tepně Prahy. Aktuálně platný termín je konec září. „Ve spolupráci s ČVUT a dodavatelem stavby, společností Porr, je navržen další postup. Předpokládáme odstranění zjištěných nedostatků v krátké době bez ovlivnění harmonogramu stavby,“ uvedl Scheinherr.

Skluz i kvůli asfaltu

Za téměř měsíčním skluzem oproti původním plánům stojí podle Scheinherra větší počet a síla železobetonových konstrukcí oproti projektové dokumentaci. Dalším důvodem byla i nečekaně tlustá vrstva asfaltu, kterou bylo nutné odstranit. Vedení města se i proto rozhodlo skluzu využít a povrch vyztužit superodolným betonem. Termín dokončení z 2. září prodloužili o 27 dnů.

Nepojízdné odtahují

Doprava na mostě se v průběhu posledního měsíce vyhnula větším komplikacím a nebylo prý nutné řešit žádné mimořádnosti. „V několika případech došlo k zásahu odtahových vozidel, která jsou po celou dobu dopravních opatření připravena urychleně odstranit nepojízdná vozidla, tedy předejít případnému kolapsu dopravy,“ uvedl Adam Scheinherr.

Fotogalerie
46 fotografií