„Nyní jsme ve fázi, že dokončujeme finální práce v rámci hlavní konstrukce mostovky. Probíhá předepínání ocelových lan uvnitř mostovky, a následně budeme moci začít s povrchy,“ popsal aktuální stav prací Scheinherr. Původní lana uvnitř mostovky jsou podle něj zkorodovaná a je potřeba je nahradit novými.
Praha 2050: Bez vody, bez aut a lidé v podzemí? Výstava na Karlově náměstí varuje před klimatickou krizí

Problémy
Při vrtání otvorů pro nová lana ale stavebníci narazili na problémy u příčníku v místech, kde se připojuje rampa ze Strakonické ulice. „Narážíme na to, že je tam příliš mnoho armatury. Navíc je silnější, než bylo v projektu,“ doplnil náměstek. Proto se podle něj nedaří už asi měsíc práce na příčníku dokončit.
Na mostě silničáři dokončují tzv. vyrovnávací vrstvu, která zarovná povrch opravené části do stejné výšky se zbytkem mostu. „Na jejích dokončených částech už je položena izolace včetně ochrany izolace. Z větší části už je provedeno kotvení římsy, na hlavním mostě se začínají pokládat obrubníkové odvodňovače,“ řekl ČTK Jakub Růžička, který provádí dozor stavby. Dokončená bude ještě spodní izolace.
Dokončená už je konstrukce Strakonické rampy, u které dělníci tzv. předpjali poslední lana konstrukce. „Nyní je mostovka a nosná konstrukce již předepnutá, bude se nyní provádět pokládka izolace a ochrana izolace, následně se budou vázat a betonovat římsy, po nich se osadí zábradlí a svodidla a na konci se bude ještě asfaltovat. A veřejné osvětlení se doplní,“ řekl Růžička.
Žaloba kvůli metru D cílí na dopravní podnik i na Prahu. Podala ji Pirátka, které vadí kácení stromů

Dopravní opatření v okolí mostu by tak měla trvat také v září. „Nyní projednáváme rozsah omezení jako takového, ale předpokládáme, že bude velmi podobné tomu, na které jsou nyní řidiči zvyklí,“ řekla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Otočná rampa, kterou nyní využívají řidiči u Lihovaru, tak by podle Scheinherra mohla zůstat otevřená i po skončení výluk způsobených opravou mostu.
Pokuta nehrozí
Podle Scheinherra však zpoždění prací není chybou stavební firmy Porr, neboť jej zapříčinila úprava projektu, kterou způsobily skutečnosti, jež nemohly být předem známy. „Není to chybou zhotovitele. Žádná smluvní pokuta proto není,“ řekl Scheinherr.
Nejvytíženější most
Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženějšíkomunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za všechny roky na 594,5 milionu korun.
To je blázen! Muž tančí na kole nad Barrandovským mostem. A úžasný boj goril o dort v Praze Matěj Smlsal, David Vaníček